04
چهار شنبه 16 مهر 1399
شماره 8057
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
تازه‌ترین اطلاعات منتشرشده از شاخص مدیران خرید PMI از برزخی شدن وضعیت اقتصاد ایران حکایت دارد. تنگنای تأمین مواد اولیه و بالابودن قیمت نهاده‌های تولید جدی‌ترین معضلی بوده که از ماه‌ها پیش گریبان تولید را گرفته و تشدید شده و در کنار ضعف قدرت خرید و تقاضا، بنگاه‌های اقتصادی را برای حفظ بقا به تکاپو انداخته است.
بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای، از بانک‌ها خواسته تا عمده منابع خود را در پرداخت وام و تسهیلات به عقود غیرمشارکتی اختصاص دهند، به این ترتیب اعطای تسهیلات مشارکتی به‌طور جدی محدود خواهد شد و از این پس بانک‌ها تنها در مواردی تسهیلات مشارکتی ارائه خواهند داد که بتوانند در سود و زیان واقعی آن مشارکت داشته باشند.
شناسایی خانه‌های خالی از طریق خوداظهاری مالکان با چالش‌های جدی مواجه و به بروز سوءتفاهم میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی منجر شده است.
پازل کنترل تورم از کانال نرخ بهره تکمیل می‌شود

پیشنهاد افزایش نرخ سود بانکی روی میز

همزمان با برنامه‌ریزی نهادهای پولی، مرکز پژوهش‌های مجلس هم از افزایش نرخ سود سپرده‌های کوتاه‌مدت برای کنترل تورم حمایت کرد
احتمال افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی با هدف کنترل نرخ تورم قوت گرفته است. به‌ویژه اینکه دیروز مرکز پژوهش‌های مجلس هم با انتشار گزارش‌هایی تحلیلی از این سیاست حمایت کرد.