04
چهار شنبه 9 مهر 1399
شماره 8051
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
این هفته670 میلیارد تومان اوراق بدهی دولت به سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی فروخته شد.
فرهاد دژپسند، وزی0000ر امور اقتص0000ادی و دارایی با اعلام این خبر که ۹۰ هزار میلیارد تومان اوراق و اسناد خزانه در نیمه نخست سال منتشر شده است، می‌گوید: می‌خواهم این خبر خوب را بدهم که خوشبختانه، در نتیجه تدابیر اندیشیده شده از سوی دولت، در 6‌ماه گذشته، توانسته‌ایم کسری منابع خود را از محل فروش اوراق و واگذاری سهام شرکت‌های دولتی جبران کنیم.
قاسم نوده‌فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران در گفت‌وگو با همشهری: با موج تازه همه‌گیری کرونا نه‌تنها امکان بازگشایی مشاغل پر خطر وجود ندارد بلکه احتمالا در جلسه روز شنبه ستاد کشوری مقابله با کرونا، فعالیت برخی صنوف با ریسک متوسط و حتی کم نیز مجددا ممنوع شود. 0‌

کلیات طرح کوپن الکترونیک از مجلس رأی گرفت

مرکز پژوهش‌های مجلس به‌صراحت اعلام کرده طرح نمایندگان تورم‌زاست و باید متوقف شود
نمایندگان مجلس در حالی دیروز به کلیات طرح کوپن الکترونیک رأی دادند که در نتیجه هشدار جدی مرکز پژوهش‌های مجلس مبنی بر تورم‌زا بودن ایده خام وکلای مردم، ماجرا به کمیسیون برنامه و بودجه کشیده شد تا بلکه این طرح پخته‌تر شود.

مناطق داغ بازار مسکن در تهران

در نیمه نخست امسال، آهنگ رشد قیمت مسکن در مناطق 22گانه تهران از 33 تا 76درصد متغیر بوده است
رصد منطقه‌ای تحولات بازار مسکن تهران از اختلاف شدید میزان رشد قیمت مسکن در مناطق مختلف حکایت دارد؛ به‌گونه‌ای که میزان رشد قیمت در منطقه پیشتاز 2.26برابر منطقه‌ای است که کمترین رشد را تجربه کرده است.
چشم‌انداز بارش‌های پاییزی
چشم‌انداز حاصل از نتایج سامانه پیش‌بینی آب‌وهوا نشان می‌دهد متوسط بارش مهرماه امسال در برخی از نواحی باران‌خیز جنوب و شمال کشور کمتر از میانگین خواهد بود اما بارش‌های جوی در مناطق کم‌باران مرکز و شرق کشور می‌تواند از میانگین گذشته نیز بیشتر باشد.