4
سه شنبه 10 تیر 1399
شماره 7975
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نزول 10هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته بیش از 10هزار واحد کاهش یافت.
ویژه
بعد از دستور مستقیم رئیس‌جمهور در ابتدای امسال به وزیر اقتصاد برای عرضه سهام شرکت‌های دولتی و تأکید‌های مداوم او برای عرضه سهام همه دستگاه‌ها در بورس، ابتدای هفته طرح اعطای مشوق‌های مالیاتی برای ورود شرکت‌های تازه وارد به بورس هم در شورای هماهنگی سران قوا تصویب شد.
کرامت ویس کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: سهمیه فروش مرزی برای خانوارهای استان‌های مرزنشین ماهانه 37.5میلیون لیتر گازوئیل تصویب شد و 16درصد از ارزش ریالی درآمد ناشی از فروش این سهمیه به‌حساب خانوارهای مرزنشین واریز می‌شود.
تولید
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از 2تصمیم جدید دولت برای نجات واحدهای تولیدی گرفتار نظام مالیاتی و همچنین جلوگیری از مصادره آنها توسط بانک‌ها خبر داد.
حشمت‌الله عسگری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: قیمت گوشت مرغ گرم در استان تهران با توجه به رشد جوجه‌ریزی و تامین نهاده‌های دامی هفته آینده کاهش می‌یابد و حتی ممکن است قیمت هرکیلوگرم گوشت مرغ به زیر قیمت مصوب یعنی ۱۵ هزار تومان کاهش یابد.
سهراب فلاوند، معاون درآمد و امور مشترکین آبفای غرب استان تهران گفت: ۸۲۵ رشته انشعاب آب غیرمجاز از ابتدای امسال در محدوده شهرستان‌های قدس، شهریار و ملارد شناسایی شد که از این تعداد ۶۰۹ رشته پس از اخذ جرایم مربوطه تبدیل به مجاز شده‌اند و برخورد با اینگونه انشعاب‌ها به‌طور مستمر ادامه خواهد داشت.

خوش‌نشینی تضمینی

با مصوبه جدید ستاد مقابله با کرونا، مراجع قضایی با قدرت از مستأجران حمایت می‌کنند
مسکن
دیروز ابعاد تازه‌ای از مصوبه اجاره‌ای ستاد مقابله با کرونا روشن شد و متولیان حوزه مسکن در وزارت راه و شهرسازی علنا به مستأجران اعلام کردند ضمن رعایت این مصوبه، به پشتوانه قانون از تخلیه املاک استیجاری خودداری کنند تا دوره کرونا بگذرد و ثمرات برنامه‌ریزی دولت در بازار مسکن آشکار شود.
عکس خبر
مرد و زنی از عشایر خونگرم ایران زمین در حال دوشیدن شیر امیدوارند که بتوانند با تکیه بر دامداری سنتی روزهای خوبی را برای فرزندان‌شان فراهم کنند.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
در مبادلات روز گذشته قیمت هر دلار آمریکا در بازار آزاد در ارقامی بالاتر از 20هزار تومان مبادله شد و قیمت سکه امامی هم 55هزار تومان رشد کرد.
عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن کارفرمایان سیمان، گفت: در پی افزایش قیمت تمام‌ شده تولید سیمان، تولیدکنندگان درخواست افزایش قیمت محصولات‌شان را داشتند که در نهایت رشد 20درصدی قیمت‌ها مصوب شد.