4
شنبه 24 خرداد 1399
شماره 7962
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

چرخش بازار کار زیر‌سایه کرونا

سهم 51درصدی بخش خدمات از اشتغال، شکاف 14درصدی نرخ بیکاری میان استان‌ها و سهم 18درصدی زنان از بازار کار زمینه اثرگذاری کرونا را مساعدتر کرده است
بازار کار
آمارهای مربوط به بازار کار، رشد تولید ناخالص داخلی و تبعات اقتصادی کرونا از احتمال بروز تغییراتی کلان در بازار کار کشور حکایت دارد که از یک‌سو افزایش مسئولیت دولت را در حمایت اجتماعی و معیشتی از نیروی کار یادآور می‌شود و از سوی دیگر احتمال تغییر در سازوکار بازارها را به‌واسطه کاهش تولید و ریزش اشتغال پررنگ می‌کند.
ویژه
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با رونمایی سامانه جامع املاک و اسکان، برگه مالیاتی برای خانه‌های خالی صادر می‌شود گفت: برای صاحبان خانه‌های خالی، برگه‌های مالیاتی ارسال می‌شود.
دادوستد‌های هفته قبل در شرایطی دنبال شد که بازار سهام تحت‌تأثیراخبار مختلفی قرار داشت.
محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌گوید: امسال تا ۱۰هزار میلیارد تومان به بازنشستگان اختصاص دادیم که البته نیاز بیشتری دارند، اما بازنشستگان نگران نباشند ما به این بخش پر انرژی و فاخر کشورمان توجه داریم.
اعضای ستاد تنظیم بازار با عرضه ذخایر گوشت منجمد گوساله به ‌قیمت متوسط هر کیلوگرم ۵۵هزار تومان موافقت کردند.
سخنگوی سهام عدالت گفت: مشمولان سهام عدالت می‌توانند از طریق نظام بانکی به میزان50 تا ۶۰درصد از ارزش سهام عدالت خود، کارت اعتباری دریافت و با استفاده از آن می‌توانند با مراجعه به مراکز خرید، به‌صورت اعتباری خرید کنند.

اقتصاد ایران 7درصد کوچک‌تر شد

روند نزولی اقتصاد ایران که از سال97 همگام با آغاز دور جدید تحریم‌ها آغاز شده است در سال98 هم تداوم یافت و محاسبات مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که سال قبل اقتصاد ایران 7درصد کوچک‌تر شده است.
زنان سرزمین ما پس از یک روز کاری سخت در برداشت گندم خود را روی خرمن‌ها رها کرده و از ته دل می‌خندند.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
یک روز پس از اظهارنظر رئیس دستگاه قضا، مبنی براینکه هیچ‌یک از بانک‌های کشور حق ندارند کارگاه یا کارخانه تولیدی را که تملک کرده‌اند تعطیل یا نیمه تعطیل کنند، رئیس‌کل بانک مرکزی اظهار کرد: پیگیری مطالبات معوق بانک‌ها یک ضرورت است اما نباید منجر به تعطیلی حتی یک واحد تولیدی شود و بدهی آنها بایستی طبق ضوابط اعلامی بانک مرکزی محاسبه شود.
کارکنان شرکت ملی نفتکش ایران با ارسال نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب از توجه و محبت ایشان به دریانوردان این شرکت به‌عنوان سربازان عرصه اقتصاد مقاومتی و پرچمداران حرکت جهادی تشکر کردند.