4
پنج شنبه 22 خرداد 1399
شماره 7961
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
مرکز پژوهش‌های مجلس باتوجه به هجوم نقدینگی به بازار سهام از سیاستگذاران بازار سرمایه خواست با اجرای سلسله تدابیری نخست از فرصت به‌وجود آمده استفاده کنند و توان مالی شرکت‌ها را افزایش دهند تا تولید واقعی اقتصاد افزایش یابد و سپس نقدینگی را با استفاده از راهکارهایی مدیریت کنند.
دیروز شاخص کل بورس تهران 3درصد رشد کرد و برای نخستین بار به محدوده یک میلیون و 153هزار واحد رسید. با این رشد پرقدرت دیروز ارزش کل سهام شرکت‌های حاضر در بورس و فرابورس 152هزار میلیارد تومان افزایش یافت.
کیوان گردان، مدیرکل لوازم خانگی وزارت صمت می‌گوید: قیمت‌‌ رسمی لوازم خانگی در روزهای آینده تعیین تکلیف خواهد شد و سازمان حمایت هیچ قیمت جدیدی اعلام نکرده است.
عکس نوشت
30سال است که ابوعبدالله در گرمای هوای اهواز با بوریابافی امرار معاش می‌کند. حصیری که هم به‌عنوان زیر‌انداز و هم سقف خانه‌ها و حتی کپرها استفاده می‌شود.
شرکت دولتی بیمه ایران سرانجام از سامانه اعلام خسارت آنلاین شخص ثالث رونمایی کرد.
سخنگوی شرکت ملی گاز می‌گوید:  ‌اکنون قبوض کاغذی برای مشترکان گاز حذف شده و تنها در موارد خاص و با درخواست مشترکان قبض چاپ می‌شود.

روایت رئیس‌جمهور از خسارت تحریم

50میلیارد دلار به‌دلیل «تحریم‌ها» از درآمد کشور کم شده است
بودجه
تحریم و کرونا، کسری بودجه دولت را تشدید کرده و برآوردهای متفاوتی از میزان تنگدستی دولت در سال‌جاری ارائه شده؛ در عین حال که تقاضا برای اختصاص بودجه بیشتر شده و فشار به دولت برای حل مشکلات اقتصادی در حال افزایش است.
ایران از بانک‌های کره‌جنوبی شکایت می‌کند

ایران از بانک‌های کره‌جنوبی شکایت می‌کند

«اگر بانک‌های کره‌ای به توافقات بین‌المللی خود با ما پایبند نباشند ما این حق را داریم که تحت قوانین بین‌المللی به اقدامات قانونی روی آوریم و ما مقامات کره‌جنوبی را در این فرایند مسئول می‌دانیم.»
نسخه دولت و مجلس برای مهار قیمت مسکن
نابسامانی مسکن روی بازارهای ارز، طلا و خودرو را سفید کرده و گویا به جدی‌ترین بحث در دولت و مجلس تبدیل شده است؛ هرچند وزیر راه و شهرسازی، التهاب در این بازار را ناشی از تغییرات نرخ ارز و بازارهای موازی می‌داند که اگر درست باشد، حتی نسخه‌پیچی دولت و مجلس برای ساماندهی آن نیز به‌جایی نخواهد رسید.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
علی‌مراد اکبری، معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه بیش از۳۵۰هزار حلقه چاه غیرمجاز و حدود ۴۰۰هزار حلقه چاه مجاز در کشور وجود دارد، گفت: چندین مکاتبه با وزارت نیرو برای بستن چاه‌های غیرمجاز در کشور داشتیم که متأسفانه پیگیری نشده و وزارت نیرو نیز چاه‌های غیرمجاز را رها کرده و به‌دنبال اصلاح پروانه چاه‌های مجاز است.