4
شنبه 17 خرداد 1399
شماره 7956
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

آغاز ثبت‌نام پیش‌فروش خودرو از فردا

با اتمام مهلت ثبت‌نام در فروش فوق‌العاده 25هزار خودرو در هفته گذشته، یکی از شرکت‌های خودروسازی اعلام کرده است: مراسم قرعه‌کشی تخصیص ۱۵هزار دستگاه از 4مدل از محصولات خود در قالب طرح فروش فوق‌العاده را امروز با حضور نمایندگان وزارت صنعت، دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی، پلیس راهور ناجا و سایر نهادهای ذیربط برگزار می‌کند و از فردا نیز ثبت‌نام از متقاضیان برای پیش‌فروش ۴۵هزار دستگاه از محصولات خود را آغاز خواهد کرد.
ویژه
ضعف سیاستگذاری‌های مسکنی در سال‌های گذشته، بازار اجاره را نیز در سایه التهاب بازار مسکن با تنش و تورم مواجه کرده و اینک مسئولان وزارت راه و شهرسازی، در سالگرد اجرایی‌نشدن بسته حمایت از بازار اجاره که در سال گذشته از سوی معاون وقت مسکن و ساختمان این وزارتخانه مطرح شده بود، دوباره دست‌به‌کار گفتاردرمانی برای ساماندهی بازار اجاره شده‌اند.
در گفت‌وگوی حسن روحانی، رئیس ‌جمهوری با عبدالناصر همتی، رئیس ‌کل بانک مرکزی، آخرین پیگیری‌ها در راستای تسهیل و تسریع استفاده از منابع ارزی برای تأمین کالاهای اساسی، دارو و مواد اولیه مطرح شد و تداوم پیگیری اقدامات بانک مرکزی برای آزادسازی منابع ارزی مسدودشده کشور در بانک‌های خارجی و همراهی بیشتر صادرکنندگان برای تأمین ارز واردات مورد نیاز کشور را ضروری دانست.
بورس
آمار‌ها نشان می‌دهد میزان سود شرکت‌های بورس در 6‌ماه گذشته دست‌کم 12هزار میلیارد تومان معادل 7.5درصد رشد کرده است.
نمایندگان جدید با پیشنهاد دولت همراهی می‌کنند؟

مجلس درآزمون رهایی ازتورم و بودجه نفتی

کلان
رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌گوید: امروز جزئیات برنامه اصلاح ساختار بودجه به مجلس می‌رود و رئیس‌کل بانک مرکزی هم به مجلس پیام داده که برای کنترل نقدینگی و تورم، اصلاح رابطه بانک مرکزی و دخل و خرج بودجه کشور یک ضرورت است.
عکس خبر
برخی روستاهای آبادان این روزها سخت گرفتار بحران بی‌آبی هستند.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
ستاد تنظیم بازار در راستای گزارش رصد و پایش وضعیت بازار و بررسی آخرین تغییرات قیمت کالاهای اساسی و ضروری، تصویب کرد حقوق ورودی برنج از 25درصد به 10درصد کاهش یابد.
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی می‌گوید: سهمیه کارت‌های سوختی که برای نخستین بار صادر می‌شود، از زمان صدور آن محاسبه شارژ می‌شود و زمان درخواست کارت تأثیری در سهمیه ندارد؛ به‌طور مثال اگر فردی در خردادماه درخواست کارت سوخت بدهد و کارت او در تیرماه صادر شود، سهمیه سوخت آن شخص از زمان صدور کارت شارژ می‌شود.
همه نماگر‌های بورس در هفته قبل رشد کردند و ارزش معاملات به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نماگرهای بازار سهام در هفته قبل 31.5درصد رشد کرد.