4
پنج شنبه 28 فروردین 1399
شماره 7918
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
خانوارهایی که متقاضی دریافت وام یک‌میلیون تومانی عبور از کرونا هستند باید منتظر دریافت پیامک از وزارت ارتباطات بمانند و در پاسخ به این پیامک کد ملی سرپرست خانوار را برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال کنند.
صندوق بین‌المللی پول در نخستین گزارش پساکرونایی خود از آینده اقتصاد جهان گزارش داده که اقتصاد ایران در سال‌جاری میلادی کوچک‌تر و بیکاری بیشتر خواهد شد.
گزارش ناقص عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات کشور از پرونده ارز 4200تومانی در سال97 با واکنش متفاوت حسن روحانی، رئیس‌جمهوری و سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه، مواجه شده ولی هنوز علی لاریجانی، رئیس مجلس، به‌عنوان ضلع سوم قدرت که این روزها به‌دلیل ابتلای به کرونا در قرنطینه است، در این‌باره اظهارنظری نکرده است.
بورس
دیروز با عرضه 10درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شستا، برای نخستین‌بار در بورس، بزرگ‌ترین خصوصی‌سازی‌ تاریخ ایران انجام شد.
همشهری جزئیات برنامه دولت برای جنگ اقتصادی علیه کرونا را بررسی می‌کند

جزئیات وام کسب و کارهای کرونازده

کسب‌وکار
طبق اعلام دولت، کسب‌وکارهای 10رسته شغلی که از کرونا آسیب‌دیده‌اند از طریق پرداخت تسهیلات به کارفرماها حمایت می‌شوند. مجموع اعتبار درنظر گرفته شده برای این منظور 52هزار میلیارد تومان است که از اردیبهشت با نرخ سود 12درصد به افراد واجد شرایط اعطا خواهد شد.