4
شنبه 18 آبان 1398
شماره 7800
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اقتصاد و اشتغال کشاورزی هدف تازه خشکسالی

خشکسالی بلندمدت ایران وارد پانزدهمین سال خود شده؛ کارشناسان می‌گویند: سپری کردن یک سال با باران بیشتر، به‌معنای پایان دوران طولانی کم بارشی نیست.
ویژه
ارزش پول ملی ایران از 20اردیبهشت تاکنون 25درصد تقویت شده و از شهریورماه تاکنون به ثبات رسیده، رئیس‌کل بانک مرکزی می‌گوید: ثبات نسبی بازار ارز ادامه دارخواهد بود.
به‌دنبال نزول سهام بانک‌ها در هفته گذشته بعد از انتشار نامه‌ای که در آن بانک مرکزی افزایش سرمایه بانک‌ها را از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها فقط با دارایی‌های ثابت مجاز دانسته بود و بروز برخی شایعات در مورد مخالفت بانک مرکزی با افزایش سرمایه بانک‌ها، دیروز رئیس سازمان بورس از انجام مذاکره با بانک مرکزی برای معافیت مالیاتی اموال مازاد بانک‌ها پس از تجدید ارزیابی خبر داد.

آغاز ثبت‌نام متقاضیان مسکن ملی

از امروز متقاضیان دریافت خانه در قالب طرح مسکن اقدام ملی در 9 استان ثبت‌نام می‌کنند
طبق اعلام سرپرست معاونت امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، ثبت‌نام مسکن اقدام ملی از امروز، شنبه، در استان‌هایی که زمین مورد نیاز برای ساخت پروژه‌ها را تأمین کرده‌اند و آمادگی بیشتری دارند، آغاز می‌شود.
آمارهای رسمی از بهبود 16.6درصدی ساخت مسکن شهری در سال گذشته حکایت دارند اما هنوز مسکن تولیدی در کشور کمتر از نیمی از نیازهای سالانه را پوشش می‌دهد.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
دولت ایران هر سال بودجه هنگفتی را برای فقرزدایی و افزایش رفاه هزینه می‌کند، اما توزیع منابع یا پول‌پاشی برای فقرزدایی به جای تلاش برای افزایش سطح درآمد باعث شده تا دولت گرفتار یک دور باطل شود.