4
سه شنبه 2 مهر 1398
شماره 7767
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اکران تورم در پایان تابستان

برای نخستین‌بار از اردیبهشت سال97 نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در شهریور روندی نزولی را تجربه کرد
اقتصاد کلان
آمارهای جدید مرکز ایران نشان می‌دهد به‌احتمال زیاد نرخ تورم سالانه ایران در فصل پاییز مسیر کاهشی را تجربه خواهد کرد.
ویژه
اینستکس یا همان سازوکار مالی اتحادیه اروپا برای مبادله با ایران کم‌کم به تحرک افتاده و خبرهایی از آغاز فعالیت آن به گوش می‌رسد؛ هرچند این سازوکار با ماه‌ها تأخیر و بسیار ضعیف‌تر از آنچه وعده داده شده بود، اجرایی شده است.
حمل‌و‌نقل
بندر اقیانوسی شهید بهشتی چابهار، محور توسعه سواحل مکران به شمار می‌رود و با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در 6سال اخیر، عملاً آمادگی پذیرایی از سرمایه‌گذاران را پیدا کرده و حالا با الزام شرکت بازرگانی دولتی و شرکت پشتیبانی امور دام به تخلیه نیمی از محموله‌های وارداتی خود در این بندر، عملاً استفاده از ظرفیت‌های بالقوه این بندر نیز آغاز شده است.

بورس ایران 120میلیارد دلاری شد

با صعود انفجاری بازارسهام در نخستین روز پاییز، میانگین بازده سرمایه‌گذاری در بورس به 75درصد رسید
با صعود انفجاری شاخص کل بورس تهران در مبادلات نخستین روز پاییز، ارزش کل بازار سهام به 120میلیارد دلار رسید و میانگین بازده سرمایه‌گذاری در بورس، از اول امسال تاکنون به مرز 75درصد نزدیک شد.

دوسوم پزشکان در طرح کارتخوان‌های مالیاتی مشارکت نکردند

مهلت نصب کارتخوان‌های مورد پذیرش سازمان امور مالیاتی در مطب پزشکان 2روز پیش به پایان رسید، اما آمارها از مشارکت 35درصدی پزشکان در این طرح حکایت دارند.
دورخیز برای بزرگ‌ترین مبادله تاریخ بورس در آبان‌ماه
دورخیز برای بزرگ‌ترین مبادله تاریخ بورس در آبان‌ماه
با فروش 10هزار میلیارد تومان از سهام متعلق به بانک ملی در شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، بزرگ‌ترین معامله تاریخ بورس در چهارم آبان‌ماه انجام می‌شود.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
خبر: محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیأت‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران و فرانسه با اشاره به گفته‌های وزیر صنعت مبنی بر اینکه رنو و پژو دیگر جایگاهی در ایران ندارند، گفت: به‌نظر من نباید این اندازه تند با آنها برخورد کرد.