4
شنبه 23 شهریور 1398
شماره 7758
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

وداع با تاجر خوشنام

اسدالله عسگراولادی در گذشت. او پیش از آنکه به واسطه عضویت‌اش در شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی شناخته شود، یک تاجر خوشنام بود و از ثروتمندترین تجار ایرانی و معروف‌ترین صادرکننده خشکبار ایران.
حمل‌و‌نقل
قیمت‌گذاری بلیت هواپیما به محل مناقشه سازمان حمایت با سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی تبدیل شده؛ سازمان حمایت می‌گوید: براساس مصوبه شورای هماهنگی سران قوا، متولی اصلی قیمت‌گذاری بلیت هواپیماست و بر همین اساس حکم کرده، قیمت بلیت هواپیما به همان محدوده آذرماه 97 بازگردد و هرگونه تخطی از این دستور را تخلف محسوب می‌کند؛ اما در مقابل، سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی همچنان روی نرخ‌نامه‌ای که کف و سقف قیمت بلیت را تعیین کرده پافشاری می‌کنند و معتقدند این کار براساس مفاد قانون برنامه پنجم توسعه انجام شده و تخلف نیست.

حذف وام از معادلات بازار مسکن

نسبت پوشش‌دهی وام خرید مسکن ظرف 2سال اخیر، از 53درصد به 16درصد کاهش یافته است
مسکن
تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد قدرت اثرگذاری وام بر توان خرید متقاضیان مسکن ظرف 2سال گذشته تا یک سوم کاهش یافته است.

جراحی قانون تجارت در تیررس انتقادها

همزمان با تصویب موادی از لایحه تجارت در مجلس، به‌تدریج انتقادها در حال افزایش است.
تغییر زمین بازی در بازار جهانی نفت
آمریکا، عربستان یا روسیه؛ کدامیک جایگاه نخست را در بازار جهانی نفت به‌دست می‌گیرند؟ تازه‌ترین گزارش شبکه خبری بلومبرگ نشان می‌دهد آمریکا در رتبه نخست جدول صادرکنندگان نفت جهان قرار گرفته، حالا همه منتظر تصمیم احتمالی دیگر بازیگران عمده بازار نفت هستند که آیا به افزایش تولید روی می‌آورند یا همچنان بر پایبندی به توافق اوپک و اوپک پلاس اصرار دارند.