4
شنبه 4 خرداد 1398
شماره 7671
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دیوار تعرفه‌ها در برابر تجارت یا رانت ارزی

فهرست اقلام ممنوعه واردات بازهم افزایش یافت؛ دلار 4200تومانی فقط برای کاغذ مطبوعات
تجارت
دولت دیوار تعرفه‌ها را بالاتر برد تا از یک سو جلوی واردات برخی کالاهای به‌اصطلاح غیرضروری را بگیرد و از سوی دیگر مانع صادرات مجدد کالاهایی شود که به دلار ارزان و نرخ ترجیحی وارد شده است.
ویژه
مطابق اعلام فرابورس خریداران اوراق تسهیلات مسکن تا 4‌ماه حق فروش این اوراق را ندارند.
بورس ارز
در شرایطی که زمان آغاز به‌کار بورس ارز یا بازار متشکل ارزی با2‌ماه تأخیر مواجه شده، این باررئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از احتمال آغاز به‌کار این بورس تا آخر خرداد‌ماه خبر می‌دهد
پنجشنبه گذشته، چابهار میزبان محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان بود و بخشی از این سفر نیز به بازدید ظریف از بنادر شهید بهشتی و شهید‌کلانتری چابهار اختصاص یافت.
آمارها نشان می‌دهد در نخستین سال از تأسیس بازار قراردادهای آتی زعفران، ۱۴میلیون و ۵۲۲هزار اوراق قرارداد زعفران نگین و رشته‌ای به ارزش ۲۰هزار میلیارد تومان مبادله شده است.

اجاره‌نشینی در برزخ

وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد تشکیل کمیته اجاره‌بها را به معاون اول رئیس‌جمهور ارائه داده؛ اما هنوز اثر این بسته بر بازار اجاره مشخص نیست
اجاره
موج گرانی مسکن به بازار اجاره رسیده و در آستانه آغاز فصل جابه‌جایی مستأجران، وزارت راه و شهرسازی در صدد یافتن راهکارهایی برای کنترل این بازار برآمده است.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
خبر: حمید اسماعیلی، نماینده گروه تجاری موسوم به «مدلل» با بیان اینکه بیشترین ارز دولتی را گرفته‌ایم
عزت‌الله یوسفیان‌ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌گوید: باید برای حقوق‌بگیران پایین فکری کرد زیرا حتی زندگی در تهران با حقوق زیر ۳میلیون تومان دیگر ممکن نیست.