4
چهار شنبه 4 اردیبهشت 1398
شماره 7645
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

توسعه بازار کار، ممنوع

یادداشت
سال 97با تمام فشارهایی که به بنگاه‌های اقتصادی وارد آمد تمام شد اما بازار کار در سال‌98 با التهاب بیشتری مواجه خواهد بود و می‌طلبد که دولت با جدیت و برنامه‌ریزی برای حفاظت از آن اقدام کند.
ویژه
جهش قیمت مسکن در سال گذشته به بلای بازار اجاره در سال جدید تبدیل شده و برخی از مالکان گمان می‌کنند با رشد 100درصدی قیمت مسکن در سال گذشته باید قیمت اجاره نیز که تابعی از ارزش واحد مسکونی است به‌صورت چشمگیر افزایش پیدا کند
بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری اعلام کرد: تمامی خدمات بانکی به سپرده گذاران منوط به دریافت کد شهاب است و حساب‌های دارای نقص اطلاعات هویتی و فاقد کد شهاب مسدود خواهند شد.
وزیر نفت ایران در نخستین واکنش به تحریم نفتی کشورمان از سوی آمریکا اظهار کرد: امروز صنعت نفت در نوک پیکان جنگ تجاوزگرایانه اقتصادی آمریکا قرار دارد و قطعا خواب به صفر رساندن خرید نفت از ایران تعبیر نخواهد شد

60 درصد ایرانی‌ها کار نمی‌کنند

همشهری بررسی می‌کند؛ ایرانیان «غیرفعال» چطور امرار معاش می‌کنند؟
بازارکار
چند سالی می‌شود که تعداد بیکاران در محدوده 3.2میلیون نفر مانده و تغییر محسوسی ندارد؛ اما در طول این سال‌ها همواره ترکیب جمعیتی کشور در حال تغییر بوده و تحولاتی در آن رخ داده که شاید کمتر به چشم بیاید.

پرونده ملخ‌های صحرایی روی میز فائو

نماینده فائو برای بررسی عمدی بودن حمله ملخ‌ها به ایران اعزام می‌شود
با افزایش میزان هجوم گله‌های ملخ‌ صحرایی به 6 استان جنوبی ایران و گسترش سطح مقابله با این آفت، مسئولان از اعزام نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد فائو برای بررسی احتمال عمدی بودن حمله‌ ملخ‌ها خبر می‌دهند.
رونق تولید؛ از تثبیت نرخ ارز تا تأمین مواداولیه
امسال در حالی به‌عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده که بنگاه‌های تولیدی متاثر از تحریم‌هاو برخی سیاستگذاری‌های متغیر و شتابزده به‌دلیل کمبود مواداولیه، تامین نقدینگی و رشد هزینه تمام‌شده تولید با تنگناهایی مواجه هستند. با مهدی کریمی تفرشی، عضو هیأت مدیره کنفدراسیون صنعت ایران گفت‌وگو کرده‌ایم.
نامگذاری سال98 به‌عنوان سال رونق تولید رویکردی مهم، راهبردی و تعیین‌کننده در نبرد اقتصادی است اما در سال رونق تولید، کارآفرینان، صنعتگران و تولیدکنندگان برای تحقق این هدف با موانع، چالش‌ها و مشکلاتی مواجه هستند.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
خبر: غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نایب‌رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: براساس اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی دولت ۱۸۰هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است و سازمان حسابرسی نیز آن را تأیید کرده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تامین نقدینگی را لازمه حفظ و بالندگی تولید عنوان کرد و آن را نیازمند مشارکت و همکاری هر چه بیشتر نظام بانکی دانست.