4
یکشنبه 25 فروردین 1398
شماره 7637
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در سال گذشته را 12درصد برآورد و اعلام کرد که نسبت به سال96، نرخ بیکاری یک‌دهم درصد افزایش یافته درحالی‌که پیش از این مرکز آمار در 27فروردین‌ماه پارسال نرخ بیکاری سال96 را 12.1درصد اعلام کرده بود
برآوردهای اولیه از وضعیت بیکاری در مناطق سیل‌زده کشور حاکی از این است که در استان‌های مختلف حدود 10هزار شاغل تحت‌تأثیر حوادث مرتبط با سیل و آب‌گرفتگی قرار گرفته و موقتاً از ادامه کار بازمانده‌اند.
مسکن
معادله‌های بازار مسکن به‌هم ‌ریخته و باوجود جهش قیمت‌ها، سازندگان می‌گویند که همچنان تناسبی میان هزینه تولید و قیمت تمام‌شده مسکن وجود ندارد.

برندگان و بازندگان نرخ سود بانکی و تورم

رئیس‌کل بانک مرکزی: افزایش نرخ سود بانکی در شرایط فعلی کارایی ندارد
بانک
«در شرایط حاضر افزایش نرخ سود بانکی کارکردی ندارد، مگر افزایش هزینه‌های تولید و فشار بیشتر بر ترازنامه‌ بانک‌ها»؛ این موضع رسمی رئیس‌کل بانک مرکزی است.
احتمال کاهش تقاضای جهانی نفت

احتمال کاهش تقاضای جهانی نفت

آژانس بین‌المللی انرژی در جدیدترین گزارش ماهانه خود از احتمال کاهش میزان تقاضای نفت در بازارهای جهانی نفت خبر داد.
تراز تجاری مثبت به چه قیمتی؟
تراز تجاری مثبت به چه قیمتی؟
خبر: احمد ذاکری، معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران دیروز در مراسم معارفه مدیرکل گمرک البرز به تراز تجاری مثبت کشور در سال 1397اشاره کرده
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی در تازه‌ترین موضع‌گیری خود در صفحه اینستاگرامش نوشته: نیاز به برداشت از منابع صندوق توسعه ملی، برای تأمین بخشی از خسارت‌های سیل، اجتناب‌ناپذیر است.
مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان، حجم خالی سدهای استان را 3‌/1میلیارد مترمکعب عنوان کرد