4
شنبه 6 بهمن 1397
شماره 7588
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

3راهکار معاون اول برای مقابله با گرانی گوشت

اسحاق جهانگیری افزایش واردات، مقابله با قاچاق دام زنده و تأمین نیاز مصرف‌کنندگان عمده از جایی غیراز فروشگاه‌ها را برای کنترل بازار گوشت پیشنهاد داد
بازار
تداوم گرانی گوشت باوجود تخصیص ارز ترجیحی به واردات این کالای اساسی حاشیه‌ساز شده و انتقاد بسیاری را برانگیخته است تا جایی که کاظم صدیقی، خطیب نمازجمعه این هفته تهران نیز در جریان سخنرانی درباره جنگ اقتصادی و شرایط خطیر کشور، از گرانی گوشت و رسیدن قیمت آن به 100هزار تومان سخن گفت و البته آن را نتیجه برجام دانست.
ویژه
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: درصورت موافقت اعضای شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی و پس از آن تأیید مقام معظم رهبری امیدواریم در 2هفته آینده آزادسازی سهام عدالت براساس جدول زمانبندی عملیاتی شود.
خودرو
یک هفته بعد از اولتیماتوم وزارت صنعت به‌ خودروسازان، ایران‌خودرو و سایپا با انتشار یک فراخوان از مشتریان ناراضی خواستند برای دریافت توضیح بیشتر به کیلومتر14‌تا 18 جاده مخصوص کرج بروند.

آزادراه در بن‌بست

بهره‌برداری قطعه نخست آزادراه تهران- شمال به تابستان1398 موکول شد
عمران
پروژه افسانه‌ای آزادراه تهران - شمال که قرار بود قطعه نخست آن نوروز95 به بهره‌برداری برسد، باز هم در پیچ‌وخم عملیات اجرایی باقی‌مانده و نزدیک‌ترین زمانی که برای افتتاح آن اعلام شده زودتر از تابستان سال آینده نیست.

بورس نفت به زمان بیشتری نیاز دارد

کارشناسان معتقدند، شکل‌گیری بازار نفت خام در بورس انرژی با توجه به نوپا بودن معاملات به زمان بیشتری نیاز دارد.
دادخواهی بازرگانان
یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق دوباره بحث قدیمی ایجاد وزارت بازرگانی را احیا کرده و گفته است: بخش بازرگانی کشور دارای یک نهاد مستقل نیست و با توجه به جنگ تجاری، تشکیل وزارت بازرگانی بسیار ضرورت دارد.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
خبر: فرامرز توفیقی، رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار می‌گوید: تا قبل از سال 1392فاصله حداقل دستمزد کارگران تا هزینه معیشت ۵۷ درصد بود که در طول سال‌های بعد با اقداماتی که در جهت تقویت دستمزد صورت گرفت، این شکاف حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش یافت اما با شرایطی که در سال 1397پیش آمد، دوباره شکاف دستمزد تا سبد معیشت حداقلی افزایش یافت و به حوالی ۸۷ درصد رسید.