4
پنج شنبه 27 دی 1397
شماره 7581
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
براساس دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی برای افزایش نظارت بر فرآیند خصوصی‌سازی‌، وظایف دبیرخانه اجرایی شورای‌عالی اصل۴۴ به معاونت امور اقتصادی وزارتخانه منتقل شد.
نوسان نرخ ارز، تحریم‌های بین‌المللی و دشواری‌های تجاری اخیر در گمرک و قوانین و بخشنامه‌های تجاری صدای صادرکنندگان را درآورده و آنها به دولتی‌ها پیام داده‌اند که با این رویکرد، سقوط صادرات در چاه‌های ارزی و تجاری دور از انتظار نخواهد بود.
با برگزاری نخستین دور از مسابقات معاملات الگوریتمی؛ گام نخست برای گذر از معاملات سنتی و خودکار شدن معاملات بازار سهام برداشته شد.
نتایج نظر‌سنجی ارائه‌شده در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران نشان می‌دهد 77درصد از مدیران کسب‌و‌کار‌ها پیش‌بینی می‌کنند امسال سودشان کاهش خواهد یافت.

مأموریت جدید ظریف درکشورهای هدف تجاری ایران

تجارت
یک روز در چین، روز دیگر در هند، افغانستان، ترکیه، قطر و حالا عراق؛ اینها مقصدهای جدید سفرهای محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در چند هفته اخیر است و به‌نظر می‌رسد دستگاه دیپلماسی کشور با رویکرد اقتصادی در جست‌وجوی راهی برای تسهیل تجارت ایران با کشورهای هدف تجاری است.
پلاسکوی جدید با کاربری و مساحت قبلی تا مهر99 بازسازی می‌شود

پلاسکوی جدید با کاربری و مساحت قبلی تا مهر99 بازسازی می‌شود

با آغاز عملیات گودبرداری، پروژه ساخت ساختمان جدید پلاسکو به‌صورت شبانه‌روزی و در 2شیفت کاری آغاز شده و کار دریافت پروانه، طراحی، فونداسیون و اسکلت‌بندی این ساختمان تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و مقرر شده این ساختمان تا مهر‌ماه99 بازسازی شود.
نقطه عطف در صنعت بیمه
سکاندار بیمه مرکزی به‌عنوان متولی نهاد ناظر بر بازار بیمه در تازه‌ترین اظهارنظر با اشاره به قانون مربوط به اجازه ایجاد صندوق‌های بازنشستگی خصوصی در شرکت‌های بیمه گفت: با وزارت تعاون، کار و رفاه برای توقف صدور مجوز این صندوق‌ها در حال مذاکره و رایزنی هستیم.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
2دهه بعد از شکل‌گیری بورس‌های نفت در منطقه، مجلس و دولت تحت‌تأثیر فشار تحریم‌ها، دست به‌کار شده‌اند تا مقدمات عرضه گسترده نفت را در بورس انرژی فراهم کنند، به‌طوری که کمیسیون تلفیق دیروز تصویب کرد سال بعد 72میلیون بشکه نفت در بورس انرژی فروخته شود.
خبر: براساس طرح فرهنگ رفتاری خانوار مرکز آمار ایران در سال‌١٣٩٦، اولویت ٣٤,٤ درصد از افراد ١٥‌ساله و بیشتر در خرید پوشاک، پوشاک تولید داخل‌ و ٧.٦درصد پوشاک خارجی بوده است. برای ٥٨‌درصد افراد نیز اولویت خاصی بین پوشاک داخلی و خارجی وجود ندارد.