4
دو شنبه 24 دی 1397
شماره 7578
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

آخرین چله‌نشینی برای FATF

آیا وابستگی میان ایجاد کانال مالی اروپا با پیوستن ایران به گروه ویژه اقدام مالی می‌تواند به چالشی برای تصمیم‌سازان تبدیل شود؟
مالی
کمتر از 40روز دیگر مهلت 4ماهه گروه ویژه اقدام مالی به ایران برای تکمیل مراحل قانونگذاری و اجرای مصوبات مربوط به FATF به اتمام می‌رسد و تصویب نشدن 3لایحه باقیمانده از لوایح چهارگانه مرتبط با این گروه، احتمال تمدید نشدن تعلیق ایران از لیست سیاه را افزایش می‌دهد.
ویژه
معاون نظارت و توسعه شرکت شاپرک در واکنش به خبر محدود شدن تراکنش‌های موبایلی گفت: بانک مرکزی در حال تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز طرح احراز هویت تراکنش‌های موبایلی بوده و این طرح هنوز عملیاتی نشده است.
بازار
کورس چندباره گوشت قرمز و مرغ برای افزایش قیمت‌ها موجب شده تا نرخ هر کیلوگرم گوشت مرغ به 14هزار و 200تومان رسیده و نرخ هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی از مرز 81هزار تومان عبور کند.

سپرده‌های بانکی، پشت سپر حفاظتی

همشهری بررسی می‌کند: آیا صندوق ضمانت سپرده‌ها ابزار کافی برای صیانت از سپرده‌های مردم نزد بانک‌ها را دارد؟
بانک
شایعه پشت شایعه؛ در 5سال گذشته پس از اراده حاکمیت سیاسی برای متوقف کردن فعالیت مؤسسات اعتباری فاقد مجوز از بانک مرکزی و سامان دادن به وضعیت سپرده‌ها، بازار پول ایران همواره با موجی از شایعه و ابهام مواجه شده و حالا پس از تعیین تکلیف پرونده تعاونی‌های اعتباری غیرمجاز، شایعاتی درباره بانک‌ها در فضای مجازی شکل گرفته است.
در پناه ‌خانه‌های خالی

در پناه ‌خانه‌های خالی

حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری نخستین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری در کنار بحث‌های کارشناسی درباره وضعیت بازار مسکن، گریزی هم به ماجرای خانه‌های خالی زد و وجود آنها را پارادوکس بازار مسکن تهران و کلانشهرها لقب داد که البته تعبیر نادرستی نیست.
عبور بودجه از خوان نخست تلفیق
اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آینده به کلیات این لایحه با 22رأی موافق، 16رأی مخالف و 2رأی ممتنع رأی مثبت دادند و از دیروز بررسی منابع و درآمدهای دولت استارت خورد.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
افزایش 3/ 10 درصدی تولید فولاد خام / تداوم صادرات گاز ایران با وجود تحریم‌ها
اکبر ایزدی، رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌گوید: بعد از سال89 تا امسال نخستین سالی است که ما علاوه بر اینکه از 12هزار میلیارد تومان بودجه عمومی استفاده نمی‌کنیم، 3هزارو300میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم دادیم که از محل منابع سازمان هدفمندی است و هزار و 750میلیارد تومان نیز به بهداشت دادیم که مجموعا 17هزار میلیارد تومان به بودجه عمومی کمک کرده‌ایم.