4
یکشنبه 23 دی 1397
شماره 7577
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
تازه‌ترین آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از این است که صدور پروانه بهره‌برداری تا پایان آبان‌ماه امسال در بخش صنعت، 97.6درصد بیش از مدت مشابه سال قبل سرمایه‌گذاری قطعی در پی داشته است و برآورد می‌شود به مدد این سرمایه‌گذاری‌ها، جهش مساعدی در ایجاد اشتغال صنعتی تجربه شود.
وعده راه‌اندازی کانال ویژه مالی ایران و اروپا و فشار آمریکا علیه ایران، آینده صادرات نفت ایران و دریافت دلارهای نفتی را در هاله ابهام قرار داده و یک مقام آمریکایی در واکنش به خبر مقامات هندی مبنی‌بر‌تمدید دوباره معافیت نفتی این کشور در خرید نفت از ایران، گفت: دوره معافیت خریداران نفت ایران تمدید نخواهد شد.
خودرو
مرحله دوم افزایش قیمت مصوب خودروهای پرتقاضای داخلی دیروز با رشد پلکانی 30 تا 87درصدی قیمت محصولات سایپا و افزایش 47 تا 102درصدی محصولات پارس‌خودرو کلید خورد.

کارگران معطل‌اند

‌ترمیم مزد کارگری از دستور کار خارج شده و بسته حمایتی کارگران نیز منتظر تأمین اعتبار است
بسته حمایتی
با اجرایی شدن طرح توزیع بسته حمایتی دولت، س0ازم0ان برنامه‌وبودجه کشور موظف شد از محل مابه‌التفاوت نرخ تسعیر قیمت خوراک پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها ۹هزار میلیارد تومان تأمین کند و به این طرح تخصیص دهد؛

چتر کتمان آماری بالای سر بانک‌مرکزی

پس از توقف انتشار نرخ تورم از سوی بانک مرکزی، این نهاد از انتشار گزارش‌های آماری دیگر ازجمله شاخص بهای هفتگی کالاها و خوراکی‌ها خودداری کرده و به‌نظر می‌رسد دامنه کتمان آماری در هفته‌های آینده به میزانی افزایش یابد که بانک مرکزی دیگر اجازه انتشار آمارها را نداشته باشد.
دور‌زدن ممنوع
دور‌زدن ممنوع
محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی این روزها به‌گونه‌ای با مسائل حوزه تحت امر خود برخورد می‌کند که دیگر آثاری از شتاب‌زدگی‌های نخستین روزهای انتصاب او به چشم نمی‌خورد و راه تفسیر اشتباه یا انحراف در بازنشر آنها نیز بسته است.
مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین‌الملل گفت: بحث تاسیس و فعالیت بورس در مناطق آزاد تجاری صنعتی ایران در حال آماده‌سازی‌ است.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
مرکز پژوهش‌های مجلس در ارزیابی ارقام پیشنهادی دولت برای نهادهای متولی تبلیغ و ترویج دین و مذهب برای سال آینده اعلام کرد: بیش از 70درصد از اعتبارات فصل دین و مذهب به شکل هزینه‌ای اختصاص می‌یابد و انتظار می‌رود که دستگاه‌های دینی و تبلیغی در اجرای فعالیت‌های خود دچار نقصان شوند.