4
سه شنبه 27 آذر 1397
شماره 7555
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تصویر بهاره از امنیت سرمایه‌گذاری استان‌ها

تبانی در معاملات دولتی و عمل‌نکردن به وعده‌ها، بیشترین گلایه سرمایه‌گذاران اعلام شد
سرمایه گذاری
صدای سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و فعالان اقتصادی در بهار امسال از اعمال نفوذ و تبانی در معاملات ادارات حکومتی، عمل نکردن مسئولان ملی و استانی به وعده‌ها بلند بوده، پیش‌تر یعنی در زمستان سال گذشته آنها از ایجاد اختلال در کسب و کارشان به‌دلیل تحریم‌های خارجی، سرقت‌های مالی و توزیع کالاهای قاچاق به ضرر بخشی از فعالان اقتصادی در بازار به‌شدت گلایه داشتند.
ویژه
پیرو درج گزارشی در صفحه 4 روزنامه همشهری مورخ 24 آذر‌ماه جاری با عنوان «اعتراض دیده‌بان شفافیت به عرضه قطره‌چکانی خودرو»، منصور میرزایی، مدیر هلدینگ عظام در واکنش به مطلب مندرج در میان تیتر «حاشیه‌های یک رابطه خاص» در گزارش مذکور، با ارسال توضیحاتی خواستار درج آن شده است.
خصوصی سازی
هیأت دولت در جلسه یکشنبه‌شب خود به ریاست حسن روحانی رئیس‌جمهور، با واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی موافقت کرد.
رئیس اتحادیه قنادان تهران اعلام کرد: شیرینی شب یلدا گران نمی‌شود و قنادان حق تغییر قیمت را ندارند.
مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: از اتحادیه اروپا انتظار داریم مانند هواپیماهای ATR مجوز تمدید اوفک برای تحویل هواپیماهای ایرباس به ایران‌ایر را دریافت کند.

تداوم بلاتکلیفی در بازار خودرو

سازمان حمایت: قیمت جدید خودروهای داخلی هنوز نهایی نشده است
خودرو
در شرایطی که ادامه گمانه‌زنی‌ها در مورد میزان و زمان اعلام افزایش قیمت‌ خودروهای داخلی موجب تشدید رکود و تداوم بلاتکلیفی مشتریان شده، دیروز بعد‌از‌ظهر مدیران 2شرکت بزرگ خودروساز در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی حاضر شدند و گزارشی از وضع صنعت خودرو در ماه‌های پس از اعمال تحریم‌های آمریکا ارائه دادند.
بررسی وضعیت معیشت و حقوق کارگران

بررسی وضعیت معیشت و حقوق کارگران

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل نشست شورای‌عالی کار برای بررسی وضعیت معیشتی و مزدی کارگران در آینده نزدیک خبر داد.
صرفه‌جویی 13میلیاردی در پالایشگاه اصفهان
روابط عمومی پالایشگاه اصفهان اعلام کرد: از ابتدای امسال تا پایان آبان ‌ماه با همکاری متخصصان داخلی، در شرکت پالایش نفت اصفهان تعداد 248قطعه با تیراژ 88هزار و 7عدد و با صرفه‌جویی حدود 127میلیارد ریال تولید شد.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
اکبر کمیجانی، قائم‌مقام بانک مرکزی می‌گوید: با آغاز مدیریت جدید بانک مرکزی و اخذ مجوزهای لازم از سران قوا، توانستیم ظرف مدت کوتاهی اسب سرکش دلار را رام کنیم اما با وجود این، همچنان نظام ارزی کشور نیازمند اصلاحات و اقدامات تکمیلی برای اجتناب از بروز تلاطم‌های ارزی در آینده است.
دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه با شعار «مشارکت بیشتر، اقتصاد بهتر» برگزار خواهد شد.
رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، کامبیز مهدی‌زاده فرساد، داماد رئیس‌جمهور را به سمت معاون خود و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور منصوب کرد و وقتی افکار عمومی و رسانه‌ها از این انتصاب بی‌توضیح و جالب غافلگیر شدند آنقدر برای شفاف‌سازی درباره این انتصاب تعلل کرد تا آب از سر داماد تازه معاون شده گذشت و استعفا کرد.