4
دو شنبه 12 آذر 1397
شماره 7542
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

حجت تمام شد

چهره روز
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تعیین ضرب‌الاجل برای مدیران پروازی و چند‌شغله این وزارتخانه اعلام کرد که در وزارتخانه مذکور مدیرپروازی نخواهیم داشت، معنایی ندارد که مدیران با یک پرواز هفته‌ای یک‌بار به محل خدمت خود بروند، باید بومی‌گزینی جایگزین مدیران پروازی شود و این افراد یک‌ماه بیشتر فرصت ندارند.
ویژه
زمین مسکن مهر در اجاره 99ساله دولت است و واحدهایی که در این زمین‌ها بنا شده‌اند، عملا سند مستقلی ندارند، اما چندی پیش سازمان ملی زمین و مسکن به نیابت از وزارت راه و شهرسازی که با تنگنای مالی در تکمیل مسکن مهر مواجه است، طرحی ارائه کرد که براساس آن امکان فروش زمین اجاره‌ای مسکن مهر به صاحبان واحدها‌ فراهم می‌آمد و حالا این پیشنهاد در جریان اصلاح قانون بودجه سال۱۳۹۷ در مجلس به تصویب نمایندگان رسیده و به قانون تبدیل شده است.
گلایه‌های تولیدکنندگان از تنگناهای تأمین مواداولیه و واردات پوشاک خارجی در حالی ادامه دارد که مسئولان وزارت صنعت با پذیرش ظرفیت خالی 210هزار تنی تولید داخل، گرانی ارز را عامل افت کیفی پوشاک قاچاق تلقی می‌کنند.
بازار
درپی ارسال نامه وزارت جهاد کشاورزی به سازمان توسعه تجارت برای بازگشایی ثبت سفارش و واردات برنج خارجی، گمرک ایران از دیروز واردات برنج خارجی را آزاد اعلام کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی از انعقاد قرارداد ساخت 8آزادراه جدید به طول 850کیلومتر با شستا خبر داد و گفت:‌ تاکنون تفاهمنامه 4 الی 5پروژه لغو شده چراکه سرمایه‌گذاران نتوانسته‌اند تعیین قیمت داشته باشند و از ورود به پروژه منصرف شده‌اند.
دبیر اجرای طرح تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: در ۱۰سال اخیر با کاهش بارندگی ۱۷ تا ۱۸درصدی مواجه بوده‌ایم، علاوه‌ بر این در این سال‌ها از سفره‌های زیرزمینی تا حد زیادی برداشت آب صورت گرفته تا جایی که در اکثر دشت‌های کشور بیش از ۱۰۰درصد آب تجدیدپذیر، برداشت می‌شود.

چراغ نیشکر هفت‌تپه روشن شد

کارگران خوزستانی برای ادامه فعالیت با کارفرما به توافق رسیدند
گزارش
فعلا غائله نیشکر هفت‌تپه خاتمه یافته و کارگران با دریافت 2‌ماه از حقوق معوقه خود و به‌دنبال تغییر مدیرعامل شرکت دوباره سر کار حاضر شده‌اند و چرخ کارخانه دوباره راه افتاده و چراغ تولید روشن شده است، اما هنوز استخوان این جراحت لای زخم مانده و دورنمایی برای علاج واقعی درد این شرکت بحران‌زده وجود ندارد.

متهم جدید بی‌انضباطی در بازار پول

قائم‌مقام بانک مرکزی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری را متهم جدید برخی بی‌انضباطی‌ها در بازار پول معرفی و اعلام کرد:
پیگیری وزارت خارجه برای تأمین سوخت ایرلاین‌ها
پیگیری وزارت خارجه برای تأمین سوخت ایرلاین‌ها
دبیر انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی از ورود وزارت امورخارجه در کنار سازمان هواپیمایی کشور برای حل مشکل سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی در ترکیه و لبنان خبر داد.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
بعدازظهر شنبه، بخش نخست مزایده اموال بابک زنجانی، محکوم پرونده فساد نفتی برگزار شد و از میان آن‌همه خودرو و موتورسیکلت لوکس، هیچ‌کس برای خرید پورشه 1.5میلیاردی یا بی‌ام‌و 1.2میلیاردی زنجانی دست بالا نکرد اما وانت نیسان بابک چندین خریدار دست‌به‌نقد پیدا کرد.
بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی شرایط جدید صدور و استفاده از چک‌های تضمین شده را ابلاغ کرد.