4
دو شنبه 5 آذر 1397
شماره 7536
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اروپا تعجیل کند

چهره روز
کیت ولینگز، مدیرکل بازرگانی سفارت انگلیس در تهران می‌گوید: از ایرانی‌ها انتظار داریم که صبور باشند و از شرکت‌های بریتانیایی هم خواسته‌ایم که بازار ایران و فرصتی را که این بازار در اختیارشان قرار می‌دهد، درنظر بگیرند.
ویژه
عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی خرسند از اینکه ثبات قیمتی البته به‌صورت نسبی به بازار ارز ایران برگشته، در اظهارنظری قابل تامل گفته؛ بازار ارز کاملا تحت مدیریت است و صادرکنندگان چند وقت دیگر التماس می‌کنند به نیما ارز بدهند.
عضو کارگری شورای‌عالی کار با اشاره به اینکه تا امروز کاهش قدرت خرید دستمزد از مرز یک‌میلیون و 200هزار تومان هم فراتر رفته، یکی از خواسته‌های جدی کارگران برای جبران افزایش هزینه معیشت را افزایش دستمزد عنوان کرد.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ضمن تکذیب افزایش قیمت سیمان، گفت: تغییر قیمت این محصول ناشی از افزایش هزینه‌های بسته‌بندی است و هنوز هر تن سیمان فله با همان قیمت‌های قبل 134هزار و 400تومان فروخته می‌شود.
انجمن فولاد جهان world steel اعلام کرد: تولید فولاد خام ۶۴ کشور عضو این انجمن در 10‌ماه منتهی به اکتبر ۲۰۱۸ میلادی به ۱۵۶.۶ میلیون تن رسیده است که ۵.۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد نشان می‌دهد اما در همین دوره زمانی تولید فولاد خام ایران به ۲۰ میلیون و ۵۹۰ هزار تن رسیده که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل 19درصد افزایش یافته است.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی از واریز سود سهام‌عدالت 5 میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور خبر داد.

نقشه تقسیم فشار تورم

اکثر دهک‌های هزینه‌ای جامعه رشد 50درصدی قیمت خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها را تجربه کرده‌اند
تورم
فقیرترین قشر جامعه در آبان‌ماه امسال تورم 14.8درصدی را تحمل کرده‌اند و ثروتمندان شاهد فشار 16.8درصدی رشد قیمت‌ها بوده‌اند.

آنچه باید از فرایند پیگیری و دریافت کارت سوخت بدانید

استفاده از کارت سوخت شخصی برای مدیریت بهینه توزیع سوخت در کشور به‌زودی از تاریخی که متعاقبا اعلام می‌شود، الزامی خواهد شد.
نایب‌رئیسی کنفدراسیون CACCI به ایران رسید
در هشتادونهمین نشست شورای کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا - اقیانوسیه CACCI که در ترکیه برگزار شد، ایران برای نخستین بار توانست در هیأت رئیسه این کنفدراسیون صاحب کرسی شود.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
پرونده مسکن مهر که قرار بود در سال95 بسته شود هنوز مختومه نشده و در بهترین حالت به 1400میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تا پایان سال آینده به اتمام برسد.
شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی 3 قوه در جلسه عصر شنبه به پیشنهادهای بانک مرکزی به منظور تسهیل و شفاف‌سازی‌ مبادلات بانکی و مقابله مؤثرتر با پولشویی رأی مثبت داد.