4
یکشنبه 13 آبان 1397
شماره 7520
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بازار آزاد ارز به رسمیت شناخته شد

بانک مرکزی سرانجام پس از 3‌ماه با انتشار یک بسته آماری ماهیت وجودی بازار آزاد ارز را به رسمیت شناخت.
ویژه
توقف فروش سوخت در فرودگاه‌های ترکیه به هواپیماهای ایرانی آخرین حاشیه‌ای است که پس از مسائل مربوط به نرخ بلیت هواپیما، برای ایرلاین‌های ایرانی ایجاد شده و برقراری پروازهای آنها از مبدأ ترکیه یا به مقصد این کشور را با اختلال روبه‌رو کرده‌است.
در شرایطی که قیمت مسکن در کشور جهش کرده و در برخی مناطق بیش از دوبرابر شده، اداره آمار بانک مرکزی، نرخ رشد شاخص اجاره‌بها در یک سال گذشته را فقط 9.9درصد اعلام کرده است؛ درحالی‌که مبلغ رهن و اجاره‌بهای واحدهای مسکونی، همواره تابعی از قیمت روز آنها بوده و متناسب با رشد مسکن افزایش می‌یابد.
بازی آمریکا با برجام، فروش هواپیماهای بوئینگ و ایرباس به ایران را با مشکل مواجه کرد؛ هواپیماهایی طراز اول و خوشنام که قرارداد خرید آنها با هدف نوسازی ناوگان هوایی ایران منعقد شد و قرار بود ایرلاین‌های ایرانی را در بازار حمل‌ونقل هوایی منطقه و جهان مطرح کنند اما تحریم‌های جدید آمریکا به این هواپیماها هم امان نداد و قراردادهای خرید بوئینگ و ایرباس ایران بدون اینکه فسخ شوند، بایگانی شدند.

یارانه بنزین تهرانی‌ها؛ 67درصد بیشتر از بودجه پایتخت

یارانه بنزین تهرانی‌ها در روز 80میلیارد تومان و در سال 29هزار و 200میلیارد تومان برآورد می‌شود
انرژی
بودجه امسال شهرداری تهران 17هزار و 430میلیارد تومان برآورد می‌شود، اما یارانه بنزین ساکنان استان تهران در هر‌سال 29هزار و 200میلیارد تومان است و نشان می‌دهد یارانه بنزینی که دولت به تهرانی‌ها می‌دهد 67درصد از بودجه شهرداری تهران بیشتر است.
آمارهای دوست‌داشتنی

آمارهای دوست‌داشتنی

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه دیروز در جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی 3قوه، گزارشی از عملکرد ۷ ماهه و وضعیت بودجه کشور در ماه‌های آینده سال‌جاری ارائه کرده است.
راز بدهی 40هزار میلیارد تومانی برقی‌ها
محمودرضا حقی فام، سخنگوی وزارت نیرو با بیان اینکه بدهی صنعت برق به بخش خصوصی روزبه‌روز افزایش می‌یابد، مبلغ بدهی صنعت برق به بخش خصوصی را ۴۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران ITE2018 همزمان با اوج تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران از 22تا 24آبان با شعار «تراکنش علیه تحریم» در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود.