4
پنج شنبه 18 مرداد 1397
شماره 7452
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
فهرست کالاهای اساسی مشمول دریافت ارز ترجیحی بر مبنای دلار 4200تومانی منتشر شد. همانگونه که رئیس‌جمهور نیز وعده داده بود، برخی اقلام کالایی به این فهرست اضافه شده تا در جریان اجرای بسته جدید ارزی و افزایش صددرصدی قیمت ارز در بازار ثانویه، از بروز تنش در بازار و نابسامانی معیشت مردم جلوگیری شود.
ستاد تنظیم بازار برای موجودی کاغذ داخل کشور سقف قیمتی تعیین کرده و قرار است با احتکار کاغذ برخورد کند اما فعالان بازار کاغذ می‌گویند تا وقتی محموله‌های وارداتی با ارز ترجیحی وارد بازار نشود، اقدامات تعزیراتی فایده‌ای ندارد؛ چراکه اصلا کاغذی در بازار عرضه نمی‌شود که دولت بخواهد قیمت آن را پایین بیاورد.

اسکن هزینه‌های تولید صنعتی

دولت پس از ارز، این بار برای صنعت بسته نجات می‌دهد
مرکز آمار ایران با انتشار شاخص تورم در بخش تولید صنعت، معدن و برق، برشی از وضع افزایش هزینه‌های تولید را در بهار امسال ارائه کرد.
از عذرخواهی تا پیشنهاد

از عذرخواهی تا پیشنهاد

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای سرگشاده به همکاران سابق خود در دولت حسن روحانی از اشتباه ارزی دولتی‌ها در ماه‌های اخیر انتقاد کرده و پیشنهادهای 14گانه‌ای را ارائه داده است. نکته جالب ماجرا اینجاست که او با اشاره به تصمیم‌های اشتباه‌ ارزی اخیر در دولت، خواستار عذرخواهی رئیس‌کل فعلی بانک مرکزی و تشریح دلایل این اشتباهات شده است. ناگفته پیداست این پیشنهاد کنایه‌‌آمیز هم می‌تواند متوجه ولی‌الله سیف، رئیس‌کل سابق بانک مرکزی و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و محمد شریعتمداری وزیر فعلی صنعت باشد.
نزول بورس روی موج پتروشیمی و فلزات
شاخص بورس تهران در مبادلات دیروز 5/1درصد افت کرد
پس از 2هفته صعود مداوم، دیروز شاخص کل بورس تهران تحت‌تأثیر نزول ارزش سهام شرکت‌های حاضر در گروه پتروشیمی، فلزات و فرآورده‌های نفتی کاهش یافت.
بزرگ‌ترین بانک ایتالیا در حال رایزنی با آمریکا برای جلب رضایت واشنگتن به‌منظور ادامه همکاری با ایران است.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
خبر: علی ربیعی، نویسنده کتاب «زنده باد فساد» و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یکساله صدارتش در دولت دوم حسن روحانی دوبار در مجلس شورای اسلامی به فاصله 5‌ماه استیضاح شد و سرانجام با رأی نمایندگان، از ادامه صدارت بازماند.