4
چهار شنبه 17 مرداد 1397
شماره 7451
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
ارائه بسته جدید ارزی، فروکش کردن تب افزایش دلار و نبود تقاضا برای خودرو و گوشی‌های تلفن همراه گران، موجب کاهش نرخ این محصولات در بازار مصرف شد. به گزارش همشهری، تازه‌ترین اظهارنظر فعالان صنفی و مشتریان خودروهای داخلی و وارداتی و برخی کالاهای صنعتی مانند گوشی تلفن همراه حاکی از عقب‌گرد قیمت این محصولات در بازار مصرف است.
غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران، می‌گوید: اخیرا روزنامه‌ای متعلق به 23سال پیش را پیدا کردم که در آن درباره مشکلات روز اقتصاد ایران مصاحبه کرده و حرف‌هایی در مورد اقتصاد گفته بودم همان حرف‌ها را دقیقا امروز هم می‌گویم.

فعالیت صرافی‌ها از شنبه

صرافی‌ها می‌گویند فعالیت ارزی خود را پس از مشخص شدن سازوکار نهایی دستورالعمل‌ ارزی آغاز می‌کنند
بازار ارز در نخستین روز اجرای بسته جدید ارزی عقب نشست و فعالان این بازار، به‌جز دلالان ترجیح دادند تا روشن شدن تمام ابعاد سیاست‌های جدید ارزی، آستین بالا نزنند.

در تنظیم بازار مرغ چه می‌گذرد؟

خبر:  مرتضی رضایی، معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد، اگرچه ستاد تنظیم بازار نرخ کیلویی 8200تومان را برای مرغ تصویب کرده است اما مرغداران به‌شدت نسبت به این قیمت اعتراض دارند و از آنجا که بازار را نمی‌توان دستوری کنترل کرد، قیمت مصوب گوشت مرغ در حال بررسی مجدد است.
بازگشت اعتبار دسته چک
با رأی نمایندگان مجلس، قانون قبلی چک اصلاح شد. براساس مصوبه جدید حساب‌ها و کارت‌های بانکی صاحبان چک‌های بی‌محل مسدود می‌شود. به گزارش همشهری، مجلس دیروز طرح اصلاح قانون صدور چک را مورد بحث و بررسی قرار دادند. به موجب مصوبه مجلس، درصورتی که موجودی حساب صادرکننده چک نزد بانک کمتر از مبلغ چک باشد، به تقاضای دارنده چک بانک مکلف است مبلغ موجودی در حساب را به دارنده چک بپردازد و دارنده چک با قید مبلغ دریافت شده پشت چک، آن را به بانک تسلیم کند.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
در سال ١٣٩٦ متوسط هزینه‌ و درآمد سالانه‌ی یک خانوار شهری به ترتیب ٣٣ و ٣٧ میلیون تومان بوده است