4
سه شنبه 16 مرداد 1397
شماره 7450
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
سیر نزولی قیمت برخی خودروهای داخلی که از چند هفته پیش آغاز شده بود با رونمایی رئیس کل بانک مرکزی از بسته جدید ارزی دولت از دیروز تشدید شد.
چهره روز
محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور می‌گوید: هنر دولت این است که اگر چه ناچاریم به‌دلیل اقتضائات انعطاف‌هایی داشته باشیم، اما همین مدیریت اقتضائی را نیز در چارچوب استراتژی کلی دنبال می‌کنیم.

بسته جدید ارزی به داد معیشت کارگران می‌رسد؟

دستمزد
کارگران برای بازیابی توان معیشتی خود وارد بازی پرپیچ‌وخم بازنگری دستمزد شده‌اند. چانه‌زنی‌های شرکای اجتماعی در چندین سال اخیر نشان می‌دهد افزایش دستمزد نیروی کار تا رقم سبد معیشت عملا به بن‌بست می‌خورد.
بازار واقعی ارز را تشکیل دهید

بازار واقعی ارز را تشکیل دهید

رونمایی از بسته جدید ساماندهی بازار ارز از طریق تشکیل بازار آزاد و بازگشت صرافی‌ها به چرخه تأمین ارز مورد نیاز بازارهای خرد به گمانه‌زنی‌های مختلف در مورد پیامدهای اجرای این بسته در ساماندهی عرضه و مقابله با رانت دامن زده است.
تغییر قاعده بازی در بازار مسکن
تغییر قاعده بازی در بازار مسکن
احتمال دریافت مالیات بر عایدی در بازار مسکن و تشویق سازندگان به ساخت واحدهای منطبق بر الگوی مصرف، عمده‌ترین سیاست‌هایی است که به‌تدریج با هدف متعادل‌سازی بازار مسکن در دستور کار دولت قرار می‌گیرد و می‌تواند قاعده بازی را در بازار مسکن تغییر دهد.
آمار
در بهار امسال و به‌ویژه با اجرای سیاست ارز تک نرخی بر مبنای دلار 4200تومانی 28هزار و 100میلیارد تومان سرمایه از کشور خارج شده است. بانک مرکزی اعلام کرد موجودی حساب سرمایه در پایان سال گذشته 64هزار و 80میلیارد تومان بوده و در بهار امسال با افتی 44درصدی به رقم 35هزار و 980میلیارد تومان رسیده است.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
خبر: احمد میدری، معاون وزارت کار گفت: به‌زودی کالاکارت برای تأمین کالای اساسی به مردم داده می‌شود. او افزود: ما در وزارت کار این آمادگی را داریم که این کوپن الکترونیک را به همه اقشار جامعه بدهیم.