4
چهار شنبه 3 مرداد 1397
شماره 7439
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
ایرانی‌ها در آخرین روز تیرماه امسال 121میلیون و 800هزار لیتر بنزین مصرف کردند تا رکوردی تاریخی به ثبت برسد.
پرونده واردات خودروهای خارجی با اعلام فهرست اسامی 100شرکت رسمی، غیررسمی و فرد حقیقی متخلف در ثبت سفارش و واردات وارد مرحله تازه‌ای شد.
«به هر میزان که احساس کنیم به قشر متوسط و ضعیف جامعه فشار وارد می‌شود متناسب با آن شرایط، تمام نیازهای اصلی مردم را چه از طریق یارانه، چه از طریق کالابرگ و چه از روش‌های دیگر تأمین خواهیم کرد تا زندگی مردم دچار آسیب نشود.»
بیژن نامدار زنگنه با حضور در صحن علنی مجلس به 3سؤال ملی علیرضا محجوب و نادر قاضی‌پور، 2تن از نمایندگان مجلس درباره دلیل واردات بی‌رویه پمپ‌های صنعتی بی‌کیفیت، حمایت نکردن وزارت نفت از شرکت‌های داخلی و نظارت ضعیف بر پالایشگاه‌ها برای تأمین مواداولیه تولیدکنندگان قیرو همچنین دلیل واردات لوله‌های گاز پاسخ داد و اکثریت نمایندگان را قانع کرد.

دخل و خرج خانوارها در تیر97

مرکز آمار ایران خبر داد: خانوارهای کشور به‌طور میانگین ١٣.٨درصد بیشتر از تیر١٣٩٦ برای خرید یک مجموعه« کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند که نسبت به خردادماه امسال ٣.٦واحد درصد افزایش یافته است؛
حمایت از اجاره‌نشین‌ها با ابزار مالیاتی

حمایت از اجاره‌نشین‌ها با ابزار مالیاتی

سناریوهای آخوندی برای مهار التهاب اجاره‌بها
وزیر راه و شهرسازی بازهم دست‌به‌قلم شد و پیشنهادهایی را برای حمایت از مستأجران در قالب نامه برای معاون اول رئیس‌جمهور فرستاد.
انتقاد دیرهنگام به سرکوب قیمت‌ها
وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه بودجه97 و برنامه ششم توسعه تناسبی با یکدیگر ندارند، گفت: سرکوب قیمت‌ها با توجه به رشد نرخ ارز، تولیدکنندگان و کشاورزان کشور را با مشکل روبه‌رو کرده است.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
دکتر محمد طبیبیان، اقتصاددان شناخته شده ایرانی در کانال تلگرامی خود نوشت: در دولت‌های اسبق زمانی بود که ارز مسافری می‌دادند؛ مثلا اگر در بازار آزاد، دلار 700تومان بود، نرخ ارز مسافرتی 250تومان فروخته می‌شد.