۴
دو شنبه 25 دی 1396
شماره 7297
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کسب‌وکارهای نوین و جای خالی هدایتگر

یادداشت
کسب‌وکارهای نوین هدایتگر می‌خواهند و این مهم را می‌توان از بررسی اجمالی مشکلاتی که این کسب‌وکارهای نوپا با آن روبه‌رو هستند، دریافت.
ویژه
براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، مجموع بدهی دولت و شرکت‌های دولتی تا پایان خرداد‌ماه امسال حدود ۶۲۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
در تابستان امسال، تعداد ٢٦٣١ پروانه‌ احداث ساختمان توسط شهرداری‌ تهران صادر شده است که مربوط به ساخت  تعداد ١٨٧٦٧ واحد مسکونی است.
مخابرات استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به سودجویی و اخاذی برخی افراد برای دریافت وجه به ازای ثبت مشاغل در سامانه 118هشدار داد.
خبر کوتاه
سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان اسامی ۱۳ بنگاه مجاز واردات و پیش‌فروش خودرو را اعلام کرد.
رئیس پارلمان بخش خصوصی خواستار شد

تشکیل نهاد فراقوه‌ای برای عبور از مشکلات اقتصادی

گزارش
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در سی و دومین نشست هیأت نمایندگان ضمن اشاره به وضعیت کنونی اقتصاد، پیشنهاد ایجاد نهادی فراقوه‌ای برای حل بحران اقتصادی در بازه زمانی 5‌تا‌10ساله را مطرح کرد.
کلان
گزارش نهادهای بین‌ال00م0لل000ی از چشم‌انداز اقتصادی ایران امیدوار کننده است و انتظار می‌رود سال آینده بخش‌های عقب‌مانده از رشد اقتصادی به مدار رونق بازگردند. دولت امید دارد تا با اصلاحات جدید در قانون بودجه سال آینده بخشی از اقتصاد ایران که دچار بیماری شده را جراحی کند. از اصلاح فرایند پرداخت یارانه های نقدی و اصلاح قیمت حامل‌های انرژی گرفته تا رفع فقر مطلق و ایجاد اشتغال فراگیر تنها بخشی از سیاست‌های دولت حسن روحانی در سال آینده است.

تلفیقی‌ها به حذف یارانه غیرنیازمندان بله گفتند

بودجه
یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ مجلس شورای اسلامی گفت: براساس مصوبه روز یکشنبه کمیسیون تلفیق، سال آینده ۴۲میلیون نفر یارانه نقدی دریافت خواهند کرد.

قیمت مواد غذایی در جهان رکورد زد

بازار
شاخص بهای مواد غذایی فائو درسال ۲۰۱۷ به میانگین ۱۷۴.۶ واحد رسید که از میانگین چهار سال اخیر بالاتر بوده و نسبت به سال ۲۰۱۶ نیز ۸.۲ درصد رشد نشان می‌دهد.