13
چهار شنبه 19 دی 1397
شماره 7574
ورزشی
23023665
1
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

چراغ اردنی برای جام اماراتی!

نگاهی به شگفتی‌های بزرگ جام ملت‌ها به بهانه پیروزی بزرگ اردن در مقابل استرالیا
چراغ اول شگفتی‌ها در جام ملت‌های 2019 به‌دست اردن روشن شد. آنها با قدرت روبه‌روی استرالیا ایستادند و با یک نمایش برتر، مدافع عنوان قهرمانی را شکست دادند تا سرمربی تیم ملی ایران دیگر با قاطعیت از قرار گرفتن استرالیا در بین 4تیم نهایی رقابت‌ها صحبت نکند.
ویژه
معمای شادی بعد از گل مهدی طارمی و حرف‌وحدیث‌هایی که به‌وجود آورده بود با یک استوری در اینستاگرام حل شد. طارمی به دوربین‌ها 6نشان داد و استقلالی‌ها را شاکی کرد، اما با استوری سعید عزت‌اللهی که بعدا خود مهدی هم آن را منتشر کرد معلوم شد این 2نفر از قبل قرار گذاشته بودند که اگر طارمی گل زد شماره پیراهن عزت‌اللهی را نشان دوربین‌ها بدهد؛ همین.
یکی از نکات درخشان بازی ایران برابر یمن،باز شدن پای سامان قدوس به گلزنی بود؛ گلی که او را دلگرم‌تر و ما را به آینده امیدوارتر می‌کند. سامان بازیکن بسیار باکیفیتی است که می‌تواند به یکی از ستاره‌های کلیدی تیم ملی تبدیل شود.
رضا صالحی‌امیری -رئیس کمیته ملی المپیک- در آستانه یک‌سالگی ریاستش در کمیته ملی المپیک با چالش بزرگی روبه‌رو شده است. اساسنامه کمیته ملی المپیک با چند تغییر قرار است 25دی‌ماه به رأی اعضای مجمع گذاشته شود.
VAR هنوز هم در لالیگا نتوانسته گرهی از جنجال‌های داوری باز کند. در باخت خانگی یکشنبه‌شب رئال به سوسیداد کمک‌داوران ویدئویی در هیچ‌یک از 4صحنه مشکوک در محوطه جریمه سوسیداد دخالتی نکردند که دست‌کم 2صحنه آن پنالتی صددرصد بود.
مهدی طارمی ستاره بازی ایران برابر یمن بود. او 2 گل زد و البته بدشانس بود که در این مسابقه هت‌تریک نکرد. روند گلزنی‌های طارمی از آغاز اردوی قطر استارت خورده و او به‌طور پیاپی موفق به گشودن دروازه فلسطین، قطر و یمن شده است.
لیورپول که تقریبا با تیم دومش مقابل وولورهمپتون در مسابقات جام حذفی انگلستان قرار گرفته بود، با شکست 2 بر یک مقابل این تیم از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

پنجِ فریبنده

پیروزی تیم ملی بر یمن درخشان بود اما تاریخ به ما می‌گوید نباید گول بخوریم نتیجه بازی اول ممکن است ربطی به دستاوردمان در پایان جام نداشته باشد
زدن 5گل به دروازه حریف در بازی اول هر تورنمنتی، امیدبخش است. این نتیجه می‌تواند اعتماد به نفس بازیکنان خودی را بالا ببرد و حریفان را بترساند اما واقعیت این است که 5گلی که تیم ایران به یمن زد، همان اندازه که شوق می‌آفریند، می‌تواند نگران‌کننده هم باشد.
تعمیر سالن جودو به جای سفر خارجی

تعمیر سالن جودو به جای سفر خارجی

از محمدرضا عمادی- سرپرست فدراسیون‌جودو- انتقاد شده که چرا اردوی تیم ملی در ازبکستان را لغو کرده. او به همشهری ورزشی‌ می‌گوید هزینه سفر را برای تعمیر سالن کنار گذاشته است
لغو سفر تیم ملی جودو به ازبکستان به نقطه‌ای سیاه‌ در کارنامه محمدرضا عمادی تعبیر شده است.
بی‌رحم و شگفت‌انگیز
بی‌رحم و شگفت‌انگیز
نگاهی به بازتاب‌ پیروزی پرگل ایران در شروع جام ملت‌های 2019
پیروزی سنگین و یک‌طرفه تیم ملی در شروع جام ملت‌های امارات، بازتاب‌ وسیعی در بین تعقیب‌کنندگان این تورنمنت داشت.
ناکامی بزرگ استرالیا و نمایش ضعیف کره‌جنوبی در آغاز جام ملت‌ها، این انتظار را به‌وجود آورده بود که تیم ملی ایران نیز روز دشواری را در برابر یمن سپری کند. تیم حریف در شروع مسابقه چند ضدحمله غافلگیرکننده خلق کرد اما زیاد طول نکشید تا تیم کی‌روش، قدرت واقعی‌اش را به یمن نشان بدهد و جام ملت‌ها را با یک پیروزی دلچسب و مقتدرانه آغاز کند.

تقوی: کنستانت 10پُسته است!

کوین کنستانت در حالی به تراکتورسازی آمده که بیش از ۱۰‌ماه از میادین فوتبال دور بوده است. محمد تقوی- سرمربی تراکتور- در این خصوص می‌گوید: «مهم نیست که او چقدر دور از فوتبال بوده. به هر حال این مشکل بدنی است و با چند جلسه تمرین حل می‎شود. مهم رفتار حرفه‌‎ای و توانایی اوست که ما می‎توانیم با چند جلسه تمرینی او را به سایر بازیکنان برسانیم».

اولتیماتوم تراکتور به اروین

باشگاه تراکتورسازی تا پایان هفته جاری به هری لی اروین فرصت بازگشت داد.
PDF ورزشی
کوتاه ورزشی
دور اول بازی‌های گروهی امروز به‌پایان می‌رسد و چهره همه تیم‌ها مشخص می‌شود. ژاپن یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی با ترکمنستان بازی خواهد کرد. بعد از نمایش درخشان ژاپنی‌ها در جام‌جهانی همه منتظر این هستند که مدعی اصلی با چه ترکیب و انگیزه‌ای در جام ملت‌های آسیا شرکت می‌کند.
باشگاه استقلال به درگیری معاونان سرپرست باشگاه واکنش نشان داد. سایت باشگاه استقلال دیروز نوشت:«برخی رسانه‌ها به انتشار خبری درباره درگیری میان مدیران باشگاه استقلال پرداختند. باشگاه استقلال ضمن تکذیب این خبر اعلام می‌کند که قطعاً این موضوع را از طریق بخش حقوقی پیگیری خواهد کرد و اجازه نخواهد داد تا برخی افراد در این مقطع از فصل با انتشار اخباری از این دست به وجهه باشگاه استقلال لطمه بزنند».
علی کریمی- هافبک تیم فوتبال استقلال- در مورد اظهارنظرش در یکی از برنامه‌های تلویزیونی توضیحاتی ارائه کرد.کریمی با اشاره به حضورش در یک برنامه تلویزیونی و مطالبی که از جانب او در رسانه‌ها منتشر شده است، به سایت استقلال گفت:«تعجب می‌کنم چرا از صحبت‌های من در تلویزیون برداشت‌های متناقضی صورت گرفته است.