13
چهار شنبه 12 دی 1397
شماره 7568
ورزشی
23023665
1
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بعد از 96، این امیدوارترین تیم ملی است

ما بازی تیم ملی مقابل قطر را ندیدیم. هرچه بخواهیم صحبت کنیم آن چیزی است که از قبل در مورد شرایط تیم ملی اطلاع داشتیم. فراموش نکنید همواره روزهای قبل از هر تورنمنت روزهای بسیار مهمی محسوب می‌شوند؛ اینکه در آن روزهای حساس چه تحولاتی پیرامون تیم اتفاق می‌افتد یا از نظر آسیب‌دیدگی شرایط بازیکنانمان چگونه است.
ویژه
تیم ملی شانس زیادی دارد. هم‌اکنون همه اعتراف کرده‌اند که تیم ملی شرایط خوبی دارد. بازیکنان هم در آمادگی خوبی هستند. من به این تیم ملی امیدوارم تا مقام شایسته‌ای در جام‌ملت‌ها به‌دست بیاورد. به هرحال تیم ملی مملکت ما‌ست.
پس از ناکامی تیم ملی پرتغال در رقابت‌های جام‌جهانی 2018 و حذف در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل اروگوئه، کریستیانو رونالدو فرصت را غنیمت شمرد و به‌صورت موقت از تیم ملی کناره‌گیری کرد. البته شروع این پروسه، با باز شدن یک پرونده اخلاقی علیه او همراه بود و فدراسیون فوتبال پرتغال و کریس توافق کردند که با بهانه قرار دادن این موضوع، شرایط برای یک مرخصی ایده‌آل برای CR7 فراهم شود.
فدراسیون شنا این روزها به‌دنبال مذاکره با مربیان برجسته خارجی است تا شنا نیز از وضعیت کنونی که تنها زدن رکوردهای داخلی باعث خوشحالی و افتخار می‌شود، خارج شود. البته انگیزه فدراسیون شنا تجربه موفق حضور «چیریچ» در راس تیم ملی واترپلو و کسب مدال برنز بازی‌های آسیایی 2018 پس از 40سال است که مسئولان این فدراسیون را در جذب مربی خارجی برای شنا نیز مصمم‌تر کرد؛ اتفاقی که چند سالی است در برنامه‌های فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو قرار گرفته است.
صفحه کارلوس کی‌روش در اینستاگرام در آخرین شب 2018هم کاملا فعال بود و 2پست به فاصله یک‌ساعت منتشر کرد. کی‌روش بعد از بازی با قطر نوشت: «یک هفته تمرین سخت با مقداری خستگی بیشتر برای بازیکنان را پشت سر گذاشتیم.
فلورنتینو پرس پس از 4سال و نیم ناخن‌خشکی و خودداری از خریدهای کهکشانی، قصد دارد در زمستان، تن به نقل‌وانتقالات داغ بدهد؛ هر چند او بیش از 400میلیون یورو برای بازسازی دوباره برنابئو می‌خواست کنار بگذارد.
خداداد عزیزی، مهاجم سابق تیم ملی، یکی از ستاره‌های ایران در تاریخ جام‌ملت‌های آسیا محسوب می‌شود.

داستان کراوات آقای جنتلمن

حسین کلانی، ستاره پیشین فوتبال ایران، به همشهری ورزشی می‌گوید پیش از برنامه دوشنبه شب شبکه ورزش، گفته بود چنانچه از او بخواهند کراواتش را باز کند، در برنامه حاضر نمی‌شود
حضور یک چهره ورزشی با کراوات در تلویزیون شاید به خودی خود اهمیتی نداشته باشد؛ اما زمانی داستان اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم این اتفاق برای اولین بار در سه چهار دهه اخیر افتاده است.
نکته بازی

نکته بازی

راست گفته‌اند که «پشت هر بازیکن موفقی، یک ایجنت کارکشته ایستاده است»؛ آخرین مصداق این داستان هم پیوستن مارکوس نیومایر به تیم آرانو در لیگ سوئیس است؛ اگرچه این تیم، لیگ برتری نیست و در سطح دوم فوتبال باشگاهی سوئیس فعالیت می‌کند.
پایان خوش چالش بازنشسته‌های ورزشی
پایان خوش چالش بازنشسته‌های ورزشی
با استعلام از اداره قوانین مجلس شورای اسلامی، هیأت‌های استانی از شمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان خارج شدند
حالا طوفانی بزرگ از سر ورزش ایران گذشت؛ با استعلام صورت‌گرفته از مجلس شورای اسلامی، قانون منع به‌کارگیری بازنشسته‌های ورزشی از سر هیأت‌های ورزشی استانی گذشته و تنها مشمول رؤسا و اعضای ستادی فدراسیون‌های ورزشی شده است.
تیم ملی ایران در نخستین دیدارش در چارچوب مسابقات مرحله گروهی جام‌ملت‌های آسیا باید با یمن مصاف بدهد و کارلوس کی‌روش هم به‌شدت اصرار دارد این بازی، یک مسابقه دشوار است؛ در حدی که حتی در گفت‌وگو با سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا مدعی شده: «دیدار با یمن برای ما حکم فینال جام ملت‌ها را دارد».

کوتاه‌تر از گزارش

پرسپولیس در نیم‌فصل دوم لیگ برتر با پایان دوران محرومیت خود با چهره‌ای جدید وارد رقابت‌ها خواهد شد. سرخپوشان تا اینجای کار در تمام نقاط مدنظر برانکو بازیکن جذب کرده‌اند و حالا تنها دغدغه برانکو یک مهاجم تمام‌کننده است.

ناراحتی منشا از اخبار ایران

پنجره سرخ‌ها باز شده و حالا دیگر حفظ موجودی تیم به هر قیمتی از دستور کار خارج شده است. گادوین منشا، مهاجم نیجریه‌ای تیم فوتبال پرسپولیس با پیشنهاد تیم فوتبال نفت آبادان مواجه شده است.

شکایت از فدراسیون تیر و کمان به دادگاه CAS

کریم صفایی، رئیس پیشین فدراسیون تیراندازی با کمان که حدود 6سال پیش در دولت قبل از سمت خود برکنار شده بود و حتی درگیر پرونده‌ای قضایی نیز شد، پس از شکایت‌های متعدد به نهادهای داخلی حالا شکایت خود را به دادگاه بین‌المللی ورزش موسوم به CAS برده است.
PDF ورزشی
کوتاه ورزشی
علی کریمی یکی از استثنایی‌ترین چهره‌های تاریخ فوتبال ایران است؛ یکی که اگر قلم را بی‌هوا روی کاغذ رها کنی، همینطور دلش می‌خواهد بچرخد و ارزشمندترین واژگان را خرج توصیفش کند. همه انسان‌ها ممکن‌الخطا هستند و طبعا علی کریمی هم از این قاعده مستثنی نیست.
سرمربی کروات تیم ملی امید، فهرست جدیدی را برای حضور در تورنمنت چهارجانبه دوحه قطر اعلام کرده است. تیم ملی امید در آخرین روزهای دی‌ماه در قطر به مصاف تاجیکستان، کویت و البته کشور میزبان خواهد رفت.
باشگاه استقلال طبق جلساتی که با وینفرد شفر داشته، باید مقدمات جذب 2 بازیکن در پست هافبک و مهاجم را فراهم کند. سرمربی آلمانی آبی‌پوشان چند گزینه را به مدیران باشگاه داده و تأکید کرده که برای اردوی نیم‌فصل، بازیکنان جدید در تمرینات حضور داشته باشند.