23
سه شنبه 26 آذر 1398
شماره 7833
جهان
۲۳۰۲۳۶۲۷
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۰
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

FATF و کشورهای عربی

اگرچه ساختار ناسالم و غیرشفاف اقتصاد در کشورهای عربی باعث شده گروه ویژه اقدام مالی FATF حساسیت مضاعفی نسبت به پولشویی در این اقتصادها داشته باشد اما طی سال‌های گذشته بخش عمده کشورهای عربی با رفع نگرانی‌های پروتکلی FATF، به‌تدریج از لیست‌های خاکستری و سیاه این سازمان خارج شده‌اند.
ویژه
نماینده ویژه آمریکا در امور کره‌شمالی دیروز در سخنانی از پیونگ‌یانگ خواست به میز مذاکره برگردد. استیون بیگان در این موضع‌گیری خطاب به کره‌شمالی گفت: ما اینجاییم، بیایید تا کار را تمام کنیم.
حزب جمهوری‌خواه خلق که حزب عمده مخالف در ترکیه است، از تهدید رئیس‌جمهور این کشور برای تعطیل کردن احتمالی پایگاه‌های هوایی در اختیار آمریکا حمایت کرده ‌است.
بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس دستور انتشار گزارش تحقیق درباره دخالت روسیه در عرصه سیاسی این کشور را صادر کرده ‌است.
محمدعبدالرحمن آل‌ثانی، وزیر خارجه قطر روز گذشته با اشاره به مذاکرات اخیر میان قطر و عربستان گفت: اکنون یخ‌های روابط میان 2کشور آب شده اما فعلا نمی‌توان از این مذاکرات نتیجه خاصی گرفت.
FATF چیست و چرا راه گریزی از آن وجود ندارد؟

نهادی بدون ایران و کره شمالی

گسترش نگران‌کننده حجم پولشویی در جهان، کشورهای دنیا را در انتهای دهه 80 میلادی به فکر واداشت که راهی برای مقابله با این جریان غیرقانونی و ناپاک پول پیدا کنند و در نهایت در سال 1989راه‌حلی که پیش روی دنیا گذاشته شد، گروه ویژه اقدام مالی یا همان FATF بود.
PDF جهان
کوتاه جهان
مبارزه جانشینی کوربین در حزب کارگر شروع شد؛ رقبا به صف شدند