15
پنج شنبه 24 خرداد 1397
شماره 7406
جهان
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
نیروهای اماراتی و عربستانی، با وجود هشدارهای سازمان ملل و گروه‌های بین‌الملل حقوق بشری، دیروز حمله گسترده خود را به بندر حدیده در جنوب غرب یمن آغاز کردند. به گزارش الجزیره، این بزرگ‌ترین نبرد در جنگ داخلی سه ساله در یمن است. حمله سنگین به حدیده، با پشتیبانی هوایی عربستان و حمایت امارات از نیروهای زمینی شروع شد.
ایتالیا در میانه تنش با فرانسه بر سر پذیرش مهاجران اعلام کرده که در تصمیمش برای بستن بندرها به روی قایق مهاجران کاملا جدی است.
«مشکل کره‌شمالی حل شد؛ امشب راحت بخوابید.» دونالد ترامپ این جمله را دیروز زمانی که هواپیمایش در واشنگتن به زمین نشست در پستی توییتری منتشر کرد تا بازگشتش از مذاکرات با رهبر کره‌شمالی در سنگاپور را پیروزمندانه به اطلاع آمریکایی‌ها برساند.

دولت آینده عراق در کنترل مخالفان آمریکا

توافق ائتلاف‌های فتح و سائرون برای تشکیل اکثریت در پارلمان به فرایند انتخاب نخست‌وزیر جدید عراق سرعت بخشیده است
رخدادهای سیاسی این روزهای عراق، یکی بعد از دیگری رسانه‌ها و تحلیلگران را شگفت‌زده می‌کند. درحالی‌که رسانه‌ها هنوز مشغول بررسی ابعاد حادثه عجیب آتش‌سوزی در انبار صندوق‌های رأی در بغداد بودند، روسای ائتلاف‌های انتخاباتی فتح و سائرون در ساعات پایانی روز سه‌شنبه از توافق برای تشکیل اکثریت در پارلمان عراق خبر دادند. این در حالی است که براساس مواضع سیاسی ائتلاف‌های فتح و سائرون، کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد اکثریت پارلمان عراق در اختیار این دو جریان پیروز انتخابات عراق قرار بگیرد.
82میلیون دلار درآمد یک سال دختر و داماد ترامپ

82میلیون دلار درآمد یک سال دختر و داماد ترامپ

ایوانکا ترامپ و جرد کوشنر، دختر و داماد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، سال گذشته حدود 82میلیون دلار درآمد داشته‌اند.
ثبت نام 6میلیون افغان برای انتخابات پارلمانی
ثبت نام 6میلیون افغان برای انتخابات پارلمانی
کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرده است که بیش از 6میلیون نفر برای انتخابات پارلمانی و محلی در این کشور ثبت نام کرده‌اند.
PDF جهان
کوتاه جهان
ترامپ اعلام کرد کره‌شمالی ‌به‌زودی خلع سلاح هسته‌ای را شروع می‌کند