15
یکشنبه 6 خرداد 1397
شماره 7394
زندگی
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

شهری که خانواده‌ها را به هم وصل می‌کرد، کجاست؟

نکته
شهرنشینی در قدیم شکل دیگری داشت. زندگی در این شهر در بیش از نیم‌قرن گذشته، طور دیگری بود. نوع ارتباط و تعامل ساده آدم‌ها به‌گونه‌ای بود که به بهانه‌های مختلف خانواده‌ها را به هم وصل می‌کرد و روابط اجتماعی درستی بین آنها و مردم کوچه و بازار وجود داشت.
ویژه
شواهد قوی از مطالعه مؤسسه «ابیکوییتی» نشان می‌دهد که تبلیغات دیجیتال، مخصوصا نمایش تصویر و بنر به صورت آنلاین به اندازه دیگر رسانه‌ها عملکرد مفید ندارد و نمی‌تواند در شاخص‌هایی که برای کارزارهای تبلیغاتی بلندمدت برندسازی مورد نیاز است، رتبه‌ها و نمرات مطلوبی کسب کند.
نکته
با وجود تغییر کاربری بیغوله‌های محله هرندی، آتشی که معتادان به زندگی مردم انداختند هنوز برپاست. این محله که به گفته اهالی، محل زندگی معتادهاست با آسیب‌های اجتماعی و مشکلات فراوانی دست به گریبان است که به‌نظر می‌رسد کماکان ادامه داشته باشد.
گزارش همشهری از محله هرندی و طرح جمع‌آوری معتادان از سوی پلیس

همسایگی با پلاک‌های قرمز

«نسرین‌خانم مورچه زیاد داره»؛ این جمله را خیلی از اهالی منطقه هرندی و ساکنان اطراف پارک دروازه‌غار می‌گویند؛ وقتی شما دنبال آدرس خانه او را بگیرید که در طرح برخورد پلیس با مراکز اصلی توزیع انواع مواد‌مخدر، پلمب شده است.
یک جنگ تمام‌عیار شهری

یک جنگ تمام‌عیار شهری

هر روز در خیابان، بین خودرو‌ها و موتورها، معنای سراسیمگی و شتاب را درک می‌کنیم. گاهی مجبوریم ناسزا گفتن‌های رانندگان تاکسی به یکدیگر را تحمل کنیم. سر چهارراه‌ها و دم خروجی‌ها هیچ کداممان از هیچ نظم و قاعده‌ای پیروی نمی‌کنیم.
زندان، شاید وقتی دیگر
زندان، شاید وقتی دیگر
وقتی از اصلاح امور در جامعه صحبت می‌کنیم، از مجموعه‌ای صحبت می‌کنیم که یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن را می‌توان نهاد قضا و داوری دانست. طبیعی‌است که شهروندان هر جامعه‌ای حق و حقوقی دارند و باید از این حق و حقوق در نسبت با دیگران و سازمان‌های رسمی و غیررسمی محافظت شود.
سال‌های سال است که برندهای تجاری جهان برای افزایش فروش خود و جلب نظر مشتریان، از آگهی‌های تبلیغاتی در انواع رسانه‌ها استفاده می‌کنند اما در 10سال اخیر برندها به‌شدت به سوی تبلیغات در رسانه‌های آنلاین متمایل شده‌اند

پدیدارشناسی خشونت در ترافیک

رفتار ترافیکی بعضی از شهروندان، ما را هنگام رانندگی با مشکل مواجه می‌کند. اما ظاهرا این ایراد فقط نباید در دیگران دیده شود، حتی اگر خودمان هم گاهی چنین رفتاری داشته ‌باشیم؛ یعنی ویراژ بدهیم و ملاحظه دیگران را نکنیم.

ماشین‌ها ما را با خود برده‌اند

مفهوم شهر به شیوه‌های مختلفی تعریف شده است. معیارهای مختلفی مانند جمعیت، ‌جغرافیا، نوع معیشت و سکونت، امر سیاسی و... برای تعریف شهر به‌کار گرفته شده‌اند.

تجربه در بستر خیابان

کافه فرهنگ
کتاب «ایده‌های خیابانی» امین بزرگیان، کلاژی از روایات مختلف مولف در میدان زیست شهری‌است.
PDF زندگی
کوتاه زندگی
زندان، شاید گاهی ناگزیرترین راه‌حل باشد اما بیشتر ما می‌دانیم که بهترین و کارسازترین راه‌حل نیست. در این مورد، حقوق‌دانان و نخبگان زیادی، نشسته‌اند و فکر کرده‌اند و راه‌حل‌های ریز و درشت زیادی را مطرح کرده‌اند.