15
شنبه 29 اردیبهشت 1397
شماره 7387
زندگی
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

گفت‌وگو صمیمیت را میان اعضای خانواده افزایش می‌دهد

نگاه روز
خانواده یکی از مهم‌ترین نهادهای اجتماعی در هر جامعه‌ است که کارکردهای مختلفی دارد؛ یکی از مهم‌ترین این کارکردها ایجاد بستری برای افزایش تعامل و گفت‌وگو بین اعضای خانواده است
گذشت یک‌سال از انتخابات ریاست‌جمهوری 96 انگیزه مناسبی بود برای اینکه سراغ یکی از نامزدهای شش‌گانه رقابت‌های سیاسی سال گذشته برویم. مهندس هاشمی‌طبا گزینه‌ای بود که توانستیم با او گپ و گفتی داشته باشیم. ساختمان محل کار او و دفترش نشان می‌داد که از روش‌های زندگی در دهه 60 حداقل در ظاهر فاصله نگرفته است

با من حرف بزن

کارشناسان در گفت‌وگو با همشهری از ضرورت آموزش مهارت‌های گفت‌وگو درخانواده‌ها می‌گویند
تلفن همراه دختر نوجوان صدا می‌دهد. او که روی تخت لم داده به سمت میز می‌جهد. روی صفحه نمایش کلمه «شام» حک شده است. انتظار داشت همکلاسی‌اش حالش را پرسیده باشد ولی مادر است؛ به جای اینکه صدایش کند برایش پیامک فرستاده است. حدود نیم‌ساعت بعد به آشپزخانه می‌رود. شامی که با پیامک مادر از آماده بودنش مطلع شده بود حالا از دهان افتاده است.
به جای دانشگاه رفتن حرفه‌ یاد بگیرید

به جای دانشگاه رفتن حرفه‌ یاد بگیرید

رضا یادگاری و پاسخ به این سؤال که «بالاخره برای موفقیت بیشتر درس بخوانیم یا نه؟»
در ادامه بحث‌‌های موفقیتی که در روزنامه همشهری داشته‌ایم تصمیم گرفته‌ایم کمی مسئله‌محور پیش برویم. یکی از مسئله‌های مهم امروز نسبت تحصیلات دانشگاهی و دانشگاه‌رفتن با موفقیت‌های مالی و پیداکردن کار مناسب است.
مهمترین میراثی که برای فرزندتان می‌گذارید
مهمترین میراثی که برای فرزندتان می‌گذارید
در اینکه همه والدین، فرزندان خود را دوست می‌دارند البته شک و شبهه‌ای نیست اما مسئله اینجاست که بیشتر والدین با اینکه دلبندان خود را عاشقانه و بی‌رحمانه دوست ‌دارند کمتر برای آینده آنها برنامه‌ریزی می‌کنند. بیمه عمر؟
هر یک از ما در شبکه‌های اجتماعی عضو صفحه‌هایی هستیم که موضوعاتی ویژه دارند، در پیام‌رسان‌ها به کانال‌هایی پیوسته‌ایم که مسائل خاصی را منتشر می‌کنند و دوستان و آشنایانی مجازی داریم که در زمینه‌هایی بخصوص با آنها هم‌نظریم.
PDF زندگی
کوتاه زندگی
جمله خیلی جالبی را به مایک تایسون-یکی از بزرگ‌ترین مشت‌زنان چند دهه گذشته- نسبت می‌دهند؛ «نظم انجام کاری است که از آن متنفر هستی ولی طوری انجامش می‌دهی که انگار عاشقش هستی.»