15
سه شنبه 25 اردیبهشت 1397
شماره 7384
زندگی
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
قصه‌ها و حرف‌های زیادی در مورد زندگی کودکان کار شنیده‌ایم و کمابیش با سبک زندگی بسیاری از آنها آشنا هستیم. همه ما هر روز با بیرون زدن از خانه و گشت کوتاهی در شهر با تعدادی از این کودکان سر چهارراه‌ها و کنار خیابان یا در مترو و پارک‌ها روبه‌رو هستیم.
باوجود اینکه سال‌هاست طرح‌های مختلفی در راستای حمایت و ساماندهی کودکان کار در ایران در حال اجراست اما کارشناسان معتقدند جمعیت کودکان کار در کشورمان رو به افزایش بوده که البته بخش مهمی از آنها حدود 60درصد را کودکان اتباع بیگانه تشکیل می‌دهند.
نگاه روز
طرح جمع‌آوری کودکان کار و خیابان از مردادماه سال گذشته از سوی سازمان بهزیستی آغاز شده و رئیس سازمان بهزیستی اعلام کرده است که کودکان کاری که در این طرح 3بار جمع‌آوری شوند، حضانتشان از خانواده‌ها گرفته خواهد شد.
گزارش همشهری از 2 کودک‌کار؛ از مدرسه تا بازار کار

دستان کوچکی که بوی نان می‌دهند

کودکان کار
سن و سال‌شان اینطور اقتضا می‌کند که بی‌دغدغه و نگرانی، بچگی کنند و احساسات کودکی‌شان را به دیگران نشان دهند، اما نه! انگار روزگار برای برخی از این بچه‌ها، بر وفق مراد نیست...
یک گردش معنوی

یک گردش معنوی

نوعی گردشگری که در ‌ماه رمضان رونق می‌گیرد
ماه رمضان که از راه برسد، گردشگری مذهبی هم بیشتر رونق می‌گیرد؛ مثلا شهرداری تهران هرسال تورهای گردشگری مذهبی را برای‌ ماه رمضان پایتخت‌نشینان برپا می‌کند. بد نیست بدانید که بخش قابل‌توجهی از گردشگران خارجی کشورمان هم مربوط به همین توریسم مذهبی است.
به‌سوی سرزمین‌های دیگر
به‌سوی سرزمین‌های دیگر
این روزها در تهران با بیشتر آدم‌ها که هم‌کلام بشوید، می‌فهمید که از جایی دیگر و شهر و روستایی دیگر آمده‌اند و در این شهر ماندگار شده‌اند. وضعیت در کلانشهرهای دیگر هم شاید به این پررنگی نباشد اما قابل توجه است.
هر سال که می‌گذرد، شرایط کیفیت هوا در سراسر کره زمین بدتر و حتی خطرناک‌‌تر می‌شود و انسان‌های بیشتری جان خود را به این خاطر از دست می‌دهند.
PDF زندگی
کوتاه زندگی
جمعیت دنیا، هوای بی‌کیفیت استنشاق می‌کنند.