15
سه شنبه 14 فروردین 1397
شماره 7350
زندگی
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بخش‌هایی از هامون در مسیر تبدیل‌شدن به کانون گرد و غبار

هر ساله به‌دنبال ورود آب به ایران از مرزهای افغانستان در ماه‌های اسفند تا فروردین، بخش‌هایی از تالاب هامون آبگیری می‌شود اما عواملی از قبیل محدودیت ورود آب به کشور، آغاز فصل تابستان، افزایش شدید حرارت و همچنین آغاز فصل وزش بادهای موسمی 120روزه موجب می‌شود که بخش اعظمی از آب ورودی به تالاب پس از گذشت 3ماه خشک شود به‌گونه‌ای که در پایان فصل تابستان، از آب در هامون خبری نیست.
ویژه
اسفندماه سال گذشته با تشکیل شورای‌عالی محیط‌زیست یکی از ماه‌های سرنوشت‌ساز برای محیط‌زیست بود. تصمیماتی که این شورا گرفت بخشی از سیاستگذاری‌های حوزه محیط‌زیست را تعیین کرد.کاهش مناطق حفاظت شده آن هم به گفته ظهرابی- معاونت محیط طبیعی- که تنها 4دهم درصد است.
پسر جوانی که در مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست بهزیستی بزرگ شده بود، تعریف می‌کرد نخستین ‌باری که با معنی خانواده و داشتن والدین آشنا شده، کلاس اول دبستان بوده است.
همه ما شبی را که زلزله، تهران را لرزاند به یاد داریم؛ شب ترس و دلهره؛ ترس مبهمی که با فکرکردن به لرزش زمین و فروریختن خانه‌مان شروع شد.

تلخ مثل زندگی، شیرین مثل زندگی

روایت زندگی یکی از بچه‌های مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست بهزیستی
شاید شیرخوارگاه آمنه برای شما فقط یک نام باشد؛ ‌نامی که شما را یاد کودکان بی‌سرپرست یا کار خیر می‌اندازد.
نمک‌زدایی در مقصد، پیش‌شرط انتقال آب خزر به سمنان است

نمک‌زدایی در مقصد، پیش‌شرط انتقال آب خزر به سمنان است

کاهش بارش‌ها در سال96 به نگرانی‌های بسیاری از مردم درخصوص جیره‌بندی آب در تابستان و خشکسالی‌های گسترده دامن زده است.
شکارچیانی که برای نجات حیات‌وحش برخاسته‌اند
شکارچیانی که برای نجات حیات‌وحش برخاسته‌اند
قرق بانان در محیط زیست چه می‌کنند و چه فرقی با محیط بانان دارند؟
سال‌ها بود کسی جرأت نمی‌کرد از شکار و حمایت از آن در یک فرایند سازمان یافته نام ببرد. در مناظرات و گفت‌وگو‌ها شکارچی‌ها مذموم‌ترین افراد بودند و ریختن خونشان مباح .
حق بر مسکن افراد  در خانه‌ای که زندگی می‌کنند خود را به دو شکل نشان می‌دهد؛ آنها یا صاحبخانه‌اند یا مستأجر آن خانه. اصل سی‌ویکم قانون اساسی می‌گوید: «‌داشتن مسکن مناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است.
PDF زندگی
کوتاه زندگی
معیار‌های شهرسازی در گذشته و حال همانند نیست. سیمای شهر‌ها بر مبنای اصالت و تقلید، فقر و غنا، مشارکت‌ورزی و خودمحوری، قانون‌پذیری و قانون‌گریزی، خردورزی و بی‌خردی، سازگاری با طبیعت یا ستیز با آن رنگ‌های گوناگونی می‌گیرد.
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از داشتن مسکن مناسب برای اقشار مختلف مردم به عنوان یک «حق» نام برده و دولت را متولی بخش مسکن و مسئول تامین مسکن آحاد جامعه معرفی کرده است.
هر زن و شوهر ایرانی درصورتی که با یکدیگر توافق داشته باشند می‌توانند کودکی را با تصویب دادگاه، تحت سرپرستی بگیرند به‌این شرط که با گذشت 5سال تمام از تاریخ ازدواج‌شان بچه‌دار نشده باشند.