6
شنبه 2 آذر 1398
شماره 7812
ایرانشهر
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

طالع سعد اصفهان

بیش از یک دهه از ایده نامگذاری «روز اصفهان» می‌گذرد؛ ایده‌ای که برای نخستین بار در زمستان سال 83 در یکی از جلسه‌های کانون گسترش فرهنگ ایران بزرگ، از سوی شاهین سپنتا، فعال میراث فرهنگی و عضو انجمن دوستداران اصفهان، مطرح شد و بالاخره سال گذشته، با موافقت شورای شهر، یکم آذرماه با عنوان «روز اصفهان» و نگاره تاریخی منقوش بر کاشی‌کاری‌های سردر بازار قیصریه اصفهان که با اقتباس از صورت فلکی برج قوس آذرماه طراحی شده نیز به عنوان «نماد اصفهان» به تصویب رسید.
به جز شهرهای گیلان، زنجان،‌ ارومیه، اردبیل وسمنان که هر کدام شعار و افقی را تا سال 2020 برای خود متصور شده‌اند، اصفهان و کرمانشاه فعالیت‌هایشان را آغاز کرده‌اند تا 2ماه دیگر به صورت رسمی به قافله گردشگری سال جدید میلادی بپیوندند.
سازمان هواشناسی پیش‌بینی‌کرده است امروز در برخی استان‌های کشور کولاک برف‌، آب‌گرفتگی معابر و تندبادهای لحظه‌ای اتفاق بیفتد.
همان‌طور که فائو سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد و مسئولان کشوری پیش‌بینی‌ کرده‌اند‏، ملخ‌های برگشتی از هند و پاکستان، در روزهای گذشته به جنوب ایران حمله‌ کرده‌اند؛ هرمزگان، سیستان ‌و بلوچستان و جنوب کرمان درگیر مبارزه با این ملخ‌ها هستند.

آموزش فرهنگ شهری در مدارس تبریز

شهردار: سال گذشته 26 کتاب آموزش شهروندی طراحی و به صورت پایلوت در 81 مدرسه تدریس شد
شهرداری تبریز در حالی جایزه جایزه جهانی خشت طلایی برای طرحی با عنوان «حیات مدنی در حیاط شهری» در بین 500 طرح ارائه‌شده از سوی شهرهای جهان را به خود اختصاص داد که طرح دیگری هم برای ارائه به این جشنواره داشت و، به گفته شهردار تبریز، می‌توانست جایزه فرهنگی جهانی این همایش را هم به خود اختصاص دهد.
PDF ایرانشهر
کوتاه ایرانشهر
بخش مرکزی رودسر فضای محدودی برای تردد عابران و خودروها دارد.