18
چهار شنبه 12 دی 1397
شماره 7568
ایرانشهر
23023442
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
ثبت نام کارت مرزنشینی در استان هرمزگان تا پایان سال تمدید شد.
در شهرستان اهر در آذربایجان ‌شرقی، معروف به پایتخت «ورنی»، نوعی فرش دستباف زینتی در منطقه قره‌داغ بافته می‌شود.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: از امروز چهارشنبه سامانه بارشی از مرزهای غربی وارد کشور و موجب بارش باران و برف در استان‌های غرب و جنوب غرب می‌شود.
آذربایجان ‌شرقی
محموله ۲۳ تنی حامل درختان قطع‌شده جنگلی در اهر توقیف شد تا نشان دهد صحبت‌های برخی مسئولان نهادهای مختلف آذربایجان ‌شرقی در رد ادعاهای مردمی مبنی بر قطع گسترده درختان ارسبارن چندان هم صحیح نبوده است.

سهم ما از اتوبوس

13 هزار اتوبوس بین‌شهری و ۱۶ هزار اتوبوس درون شهری در شهرهای کشور فرسوده هستند و نیاز به نوسازی دارند
گزارش
میانگین عمر اتوبوس‌ها 7 تا 10 سال محاسبه می‌شود. استانداردهای جهانی رقمی پایین‌تر و حتی تا 5 سال را عمر مفید این ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی عنوان می‌کند.
سی و سه پل در خطر نابودی

سی و سه پل در خطر نابودی

پایه و فونداسیون سی ‌و ‌سه ‌پل به گونه‌ای طراحی شده که استحکام آن وابسته به رطوبت است و خشکی رودخانه در درازمدت، امکان خطر برای سی‌ و سه ‌پل را افزایش می‌دهد.
دختران ماخونیک
دختران ماخونیک
محدثه شیخی ۱۳ ساله، اهل روستای ماخونیک از توابع خراسان ‌جنوبی است که در مدرسه شبانه‌روزی تحصیل می‌کند، اما اغلب دختران این منطقه بعد از کلاس پنجم به ازدواج تن می‌دهند یا در خانه به بافتن قالی مشغول می‌شوند.
گیلان
مدیریت شهری رشت به همراه دیگر مسئولان ذی‌ربط این شهر در 12 دی سال 93 برای نخستین‌بار این روز را به عنوان روز رشت انتخاب کردند و طی مراسمی آن را گرامی داشتند.
PDF ایرانشهر
کوتاه ایرانشهر
پیام‌های خود را با این شماره در میان بگذارید.