18
دو شنبه 11 تیر 1397
شماره 7420
ایرانشهر
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

50 کانون ریزگرد در قم

یادداشت
شاید در دهه 70 و 80 شمسی که سدسازی شکل می‌گرفت، هیچ‌کس به آثار سوء این اتفاق بر پایین‌دست توجه نمی‌کرد. با این همه شاید به دلیل خروج از وضع بد اقتصادی بعد از جنگ تحمیلی و ضرورت سرعت آبادانی در کشور، نکات زیادی مورد غفلت قرار گرفت؛ غفلتی که مشکلات جبران‌ناپذیری را بر جای گذاشت.
ویژه
کارخانه پلی‌اکریل اصفهان اواخر سال ۹۵ اعلام ورشکستگی کرد و سپس با حمایت‌های دولتی توانست در نیمه سال 96 فعالیت خود را به صورت محدود از سر بگیرد.
بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیشیابی و داده‌های هواشناسی باد شدید و غبار اغلب استان‌های کشور را دربرخواهد گرفت.
کشت‌های گسترده و مدیریت نشده، حفر چاه‌های غیرمجاز، تغییرکاربری‌های غیرمجازو تردد غیراصولی ماشین‌های سبک و سنگین موجب ایجاد نا‌آرامی در زیستگاه آهوان دشت سهرین در استان شده است.
آذربایجان غربی
طی فصل گذشته باراش باران‌های شدید موجب جاری شدن سیل و بروز خسارت‌های فراوان در مناطق مختلف آذربایجان‌ غربی شد. طوفان، تگرگ، صاعقه و سرمازدگی هم بخشی از خسارت‌هایی است که اهالی استان امسال با آن درگیر بوده‌اند.

تمنای کار

به دلیل عدم حمایت از کارگاه‌های تولیدی، بخش زیادی از جمعیت روستای گهره در استان هرمزگان به دنبال کار مهاجرت کرده‌اند
هرمزگان
80 کیلومتری بندرعباس به سمت سیرجان، در بین کوه‌های سر به فلک کشیده روستای گهره، صدای مرغ و خروس‌های زیادی به گوش می‌رسد. با وجود اینکه یک روز تعطیل است، اما در آن حوالی، به غیر از چند نفر که بر سر خاک درگذشتگان‌ فاتحه می‌خوانند، کسی دیده نمی‌شود.
خوزستان
هنوز مردم آبادان و خرمشهر گرد و خاک‌های گاه و بی‌گاه که بر تن شهرهایشان می‌نشیند را پاک نکرده بودند که مشکل ۲۵ ساله یعنی آب شور با قدرت هر چه تمام‌تر خودی نشان داد.
PDF ایرانشهر
کوتاه ایرانشهر
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی از گرم‌تر شدن دمای هوای استان طی هفته آینده خبر داد. مهدی صابری به مهر گفت: پیش‌بینی می‌شود بیشینه دمای ارومیه نیمه هفته آینده به ۳۸ درجه سلسیوس برسد.
مدیر کل بهزیستی کرمانشاه اعلام کرد: تاکنون 2 هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی تخریبی مددجویان زلزله‌زده کرمانشاه شناسایی شده است.