13
یکشنبه 3 تیر 1397
شماره 7413
ایرانشهر
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

یک کمیسیون و چند نکته

دریچه
شاید اعتراف به بعضی از حقایق، برای آدمی و حتی سازمان‌ها خوشایند نباشد اما همین امور ناخوشایند هستند که باعث می‌شوند راه‌‌های جدید را پیدا کنیم. وقتی‌ بیماری‌ و عفونتی در بدنتان مشاهده می‌کنید، دو راه بیشتر پیش رو ندارید یا با آن می‌سازید یا راهی بیمارستان و درمانگاه می‌شوید تا ببینید مشکل و علت آن چیست.
ویژه
رضا یادگاری مسئول اجرایی کمیسیون کارآفرینی شهرداری تهران است. او البته نزدیک به یک ‌دهه قبل، نخستین مسئول ستادهای کارآفرینی شهر تهران نیز بوده است. پس از برگزاری نخستین جلسه این کمیسیون، به دیدن او رفتیم تا از زیر و بم ایجاد این کمیسیون بیشتر بدانیم.
محمد حقانی را از دوره قبلی شورای شهر به یاد می‌آوریم که یکی از اعضای آن شورا بود. او حالا در کسوت مشاور عالی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری، ریاست کمیسیون کارآفرینی شهرداری را هم عهده‌دار شده است.
نگاه روز
از زمانی که خبر خشک‌شدن چشمه‌علی ری در شهر پیچید تا به امروز، علاوه بر اهالی و مردم شهر ری، مسئولان شهری زیادی در اهمیت این چشمه سخن گفته‌اند؛ از رئیس میراث فرهنگی شهرری تا رئیس کمیته میراث‌فرهنگی شورای شهر و ده‌ها شخصیت علمی و دانشگاهی دیگر. احمد مسجدجامعی 0 عضو شورای شهر تهران 0 نیز به همین دلیل، نخستین برنامه تهرانگردی خود را بعد از این اتفاق، بازدید از چشمه‌علی قرار داد و از اهمیت این چشمه و ضرورت ادامه حیات آن گفت.
ساکنان ری و اطراف چشمه‌علی خواسته‌هایشان از مدیران شهری را به همشهری می‌گویند

چشمه‌علی را به ما برگردانید

مدیرعامل مترو تهران: قطعا آب چشمه دوباره جاری می‌شود
ایرانشهر
آقا‌رضا، پسر بزرگ خانواده تازه از مونیخ آلمان برگشته ایران؛ به‌ خاطر فوت پدرش حاج‌علی. وقتی دم غروب با ماشین برادرش از فرودگاه رسیده‌اند دم «چشمه‌علی» خواسته پیاده شود و از تپه کناری بالا برود تا برسد به خانه‌شان، دیده که صدای آب نمی‌آید...
شهر مهربان با کارآفرینان

شهر مهربان با کارآفرینان

نگاهی به نخستین نشست کمیسیون کارآفرینی شهرداری تهران که چشم‌انداز وسیعی دارد
شکل‌گیری مراکز مرتبط با کارآفرینی در تهران سابقه‌ای 12ساله دارد و اداره کارآفرینی و ستادها و مراکز مرتبط با آن نیز در همین راستا شکل گرفته‌اند. اما در روزهای پایانی خردادماه 40 نفر از کارآفرینان بزرگ کشور که هر کدام در زمینه کار خود وزنه‌ای محسوب می‌شوند در نخستین نشست کمیسیون کارآفرینی شهرداری تهران دور هم جمع شدند تا در کنار ولی‌الله شجاع پوریان معاون اجتماعی فرهنگی شهردار تهران ،محمد حقانیمشاور عالی شهردار و نیز رضا یادگاری مسئول اجرایی این کمیسیون مسیر پیش‌رو را مشخص کنند.
درد کودکانه
درد کودکانه
خشکسالی 20 ساله شرق کشور درد بیماری‌های پوستی را به جان کودکان روستایی خراسان‌ جنوبی انداخته است
آن‌ها را در اینستاگرامش پیدا کرده. وقتی چهره‌هایشان را می‌بیند دلش آرام نمی‌گیرد؛ چهره‌های کودکان زیبا را می‌بیند که چنگ خشکسالی بر پوست‌هایشان خراشی عمیق انداخته و او به عنوان یک پزشک احساس می‌کند مسئولیتی در قبال آنها دارد. شال و کلاه می‌کند و رهسپار روستاهای خراسان‌جنوبی می‌شود.
ادب و هنر
آنتونی بیور- تاریخ‌دان برجسته انگلیسی- موقع حرف زدن از «والکیری» برایان سینگر، ناله سر می‌دهد و می‌گویدتماشای «نجات سرباز رایان» تجربه‌ای ناامیدکننده را برایش رقم زده است. تاریخ‌دان «برنده جایزه» در مقاله اخیرش که در نشریه گاردین به چاپ رسیده به آن بخش از فیلم‌های جنگی تاریخ سینما که باعث خشمش شده‌اند ،حمله و همزمان به محبوب‌ترین فیلم‌هایش در این ژانر اشاره کرده است.
PDF ایرانشهر
کوتاه ایرانشهر
طی یک سال گذشته حکایت‌های تلخ زیادی از محوطه جهانی عباس‌آّباد بهشهر مازندران و عرصه‌ای که در مجموعه باغ‌های صفوی ایران به ثبت جهانی رسیده است، شنیده می‌شود...