13
چهار شنبه 26 اردیبهشت 1397
شماره 7385
ایرانشهر
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

موسم برنامه‌ریزی، فرصت هم‌اندیشی

یاداشت
«این شهر آن‌قدر در حال تغییر است که نمی‌شود از امروز برای سال آینده‌اش تصمیم گرفت»؛ «مشکلات تهران آن‌قدر پیچیده و عمیق است که هیچ برنامه‌ای نمی‌تواند همه آنها را برطرف کند»؛ «تصمیمات این شهر و شهرداری، جای دیگری و جور دیگری گرفته می‌شود.
ویژه
«سایت شهرنوشت» 27اردیبهشت 0 همزمان با روز روابط عمومی 0 به «خبرگزاری شهر» تبدیل خواهد شد؛ یک خبرگزاری تخصصی در حوزه شهری با سرویس‌های خبری تخصصی و مولتی‌مدیا. با راه‌اندازی مرکز رسانه‌های اجتماعی شهرداری تهران که حساب‌های رسمی شهرداری زیر نظر این مرکز فعالیت می‌کنند
روابط عمومی شهرداری تهران جزو 10روابط عمومی برتر کشور است که عملکرد نسبتا قابل‌قبولی دارد. کار روابط عمومی یک کار مدیریتی است؛ در واقع یک روابط عمومی خوب باید برای ارتباطات خود برنامه‌ریزی داشته باشد، سازماندهی کند
بر اساس برخی آمارها، تخریب جنگل، افزایش 18تا 25درصدی گازهای گلخانه‌‌ای را در پی داشته و در برخی آمارها هم این میزان 8درصد اعلام شده است. اما جنگل‌ها نقشی دوگانه و منحصربه‌فرد دارند.
این روزها کنترل تردد خودروها در تهران به سخت‌ترین حالت خود طی 40سال اخیر رسیده است. قوانین راهنمایی و رانندگی، معاینه فنی و طرح کاهش آلودگی هوا، طرح زوج و فرد و طرح ترافیک جدید، همه و همه چارچوب‌هایی برای محدودکردن استفاده از خودروی شخصی در پایتخت هستند و تازه پس از همه این سختگیری‌ها، نوبت به ترافیک و آلودگی صوتی و آلودگی هوا و ناهنجاری‌های رانندگی می‌رسد.

عنوان پروژه: تهران _ 22

معرفی فرصت‌های روزانه به اهالی تهران بر اساس تفکیک مناطق زندگی
این شهر عین دیو کلافه‌ای‌است که تمام موجودات درون اندامش را به کلافگی وادار می‌کند. از خواب که بیدار می‌شوی، ذهنت انگار ابری باشد پر از فکرهای درهم‌وبرهم، از کلافگی به رعدوبرق می‌افتد!
یک فصل تا خانه‌دار شدن

یک فصل تا خانه‌دار شدن

مسئولان کرمانشاه : بازسازی خانه‌های روستایی تا پایان تابستان امسال به سرانجام می‌رسد
گوشه‌وکنار، ستون‌های بتونی سر برآورده و برخی خانه‌ها هم به مرحله سفت‌کاری رسیده‌اند. چندماهی از زلزله ویرانگر می‌گذرد. حالا هرچند ویرانی و عزا از یاد نرفته، خرابی‌ها به چشم می‌آید و کانکس‌ها جای‌جای شهر و روستا خودنمایی می‌کند
جنگل‌های زاگرسی در دام پدیده خشکیدگی
جنگل‌های زاگرسی در دام پدیده خشکیدگی
بنا به آمار، یک میلیون و 400هزار هکتار از ۶میلیون هکتار رویشگاه‌های زاگرسی به‌دلیل ابتلا به پدیده خشکیدگی، نابود شده است. این آمار نشان می‌دهد که تا امروز حدود یک‌چهارم رویشگاه‌های زاگرسی را از دست داده‌ایم.
جنگل‌های هیرکانی با یک میلیون و 900 هزار هکتار وسعت، از مهم‌ترین ناحیه‌های رویشی کشور است. این جنگل‌ها که از دوران سوم زمین‌شناسی به‌ جا مانده، به لحاظ قدمت پیدایش، تنوع ژنتیک و گونه‌ای، قابلیت تولید چوب و کارکردهای بالای اکولوژیک، از ارزشمندترین و کهن‌ترین جنگل‌های دنیا محسوب می‌شود.
PDF ایرانشهر
کوتاه ایرانشهر
سال گذشته پیمانکاران شهرداری در زمان گودبرداری برای طرح پیاده‌راه میدان امام ‌خمینی ره همدان به بستری از لایه‌های تاریخی و آثار باستانی برخوردند. پس از اطلاع مدیران میراث فرهنگی از این ماجرا، عملیات کاوش در این محوطه انجام و آثاری از جمله چند تابوت، چند سنگ آسیاب و تعدادی اشیای سفالی، دیوارها و لایه‌هایی که نشان از استقرار اقوام مختلفی در این شهر داشت، کشف شد.