13
سه شنبه 22 اسفند 1396
شماره 7344
ایرانشهر
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بایسته‌های شادمانی اجتماعی

جامعه شاد به خودی خود، شادی نمی‌کند یا به شادمانی نمی‌رسد بلکه ظرفیت دسترسی به حق و عدالت و آزادی، آن را شادمان‌تر می‌کند و تبعیض و نابرابری و فساد، سقف کیفیت زندگانی جمعی را پایین می‌آورد. مهربانی، فقط در لوای برخورداری‌های شایسته و دسترسی به فرصت‌های برابر، قابل تعریف می‌شود.
ویژه
در مطالعات اخیر در حوزه توسعه و سیاستگذاری اجتماعی، از اصطلاح توانمندسازی بسیار استفاده می‌شود و به‌وی‍ژه در ادبیات توسعه جنسیتی، توجه ویژه‌‌ای به بحث توانمندسازی زنان به‌خصوص زنان سرپرست خانوار شده است.
1، 2، 3 و حالا 4 ماه گذشته؛ 120 روز. خودش یک عمر است! 120روز زندگی با ترس. ترس از زلزله مجدد. ترس از سرما. ترس از بیماری، باد، باران و برف. حالا هم ترس از گرما و بیماری‌های فصل گرم. بهتر است نگویم به نوروز و عید نزدیک می‌شویم.
گیلان
ابتدای خیابان استادسرا، محله‌ای است که پیش از این به نام میرزا کوچک‌خان جنگلی خوانده می‌شد. وارد محله که می‌شوی، همان ابتدای خیابان، ساختمانی قدیمی قرار دارد که طراحی دیوارهای آن نشان می‌دهد سال‌های اخیر مهد کودک بوده است.

نمایشگاهی که چرخ‌اش را زنان می‌چرخانند

گزارشی از وضعیت کسب‌وکار مراکز کوثر حاضر در نمایشگاه زنان و تولید ملی
در میان اتفاقات ارزشمند و مهمی که برای کوثرها رخ داده، رکود یکی‌دوساله بازار پوشاک، مسئله‌ای‌است که آنها را تحت فشار قرار‌می‌دهد. تمامی صاحبان کوثرها، افزایش پوشاک قاچاق در کشور را مهم‌‌ترین عامل این رکود می‌دانند.
20مارس روز شادی‌است. سازمان ملل در سال2012 به پیشنهاد کشور بوتان، این روز را به عنوان روز بین‌المللی شادی نامگذاری کرد تا مردم جهان هنگامی که طول روز و شب برابر می‌شود و اعتدال بهاری همه‌جا را فرامی‌گیرد، به شادی بپردازند و بهار را جشن بگیرند. البته از دیرباز در ایران، این روز که با روز اول بهار مصادف است،
PDF ایرانشهر
کوتاه ایرانشهر
تجار و بازرگانان بخش کشاورزی ایران در آستانه سال جدید محصولات و دستاوردهای خود را در ششمین نمایشگاه بین‌المللی قطر عرضه می‌کنند.
هنرمند را هرگز نمی‌شود در بوم، دیوار یا یک تابلوی نقاشی محدود کرد؛ او رسانه‌های متنوعی برای نشان‌دادن ارزش‌های وجودی خودش دارد.
تهران از سال‌های ابتدایی دهه50 شمسی به طور جدی، معضل آلودگی هوا را تجربه کرد. در همان سال‌ها بودجه‌ای یک‌میلیارد تومانی برای کنترل آلاینده‌‌ها وضع شد اما کسی هنوز نمی‌دانست این آلودگی هوا از کجا آمده و منشأ تولید و انتشار آن کجاست