8
یکشنبه 13 خرداد 1397
شماره 7400
تاریخ و اندیشه
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
رئیس خانه معدن ایران در مورد تأثیر تحریم‌ها بر بخش معدن گفت: تحریم‌ها به‌عنوان یک عامل بازدارنده می‌توانند تأثیر منفی در تقاضای تولیدات معدن داشته باشند و اگر به‌طور صحیح مدیریت نشود تأمین ماشین‌آلات و تجهیزات با مشکل روبه‌رو می‌شود.
رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: شرکت روسی UMMC یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های معدنی روسیه است که برای همکاری با ایران اعلام آمادگی کرده است.
بر اساس آخرین آمارها، تعداد کل تاکسی‌هایی که در سطح شهر تهران فعالیت می‌کنند به 80 هزار دستگاه می‌رسد.
صنایع
نمایندگان دولت و بخش خصوصی، عصر شنبه قرارداد ساخت کارخانه فرآوری و استحصال طلای زرشوران را در مرحله توسعه امضا کردند.

آخرین پایگاه پول نقد

دیروز کرایه تاکسی‌های تهران به‌طور میانگین 5/12 درصد افزایش یافت و دغدغه رانندگان و مسافران برای تهیه پول خرد پررنگ‌تر شد
اقتصاد شهر
تقریبا یک شهروند در هیچ جای شهر معذور نیست از پول نقد استفاده کند مگر در تاکسی‌ها، که اتفاقا از پرکاربردترین وسایل حمل‌ونقل شهری محسوب می‌شوند و گذر اغلب شهروندان به آن می‌افتد.
107هزار هکتار شالیزار گیلان وجین شد

107هزار هکتار شالیزار گیلان وجین شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: 107هزار هکتار از شالیزارهای گیلان وجین شد. به گزارش ایسنا، «علیرضا شعبان‌نژاد» گفت: نشاء شالیزارهای گیلان که اواخر فروردین آغاز شد، به پایان رسیده است.
واردات گوشی تلفن همراه ۱63 درصد افزایش یافت
واردات گوشی تلفن همراه ۱63 درصد افزایش یافت
اجرای طرح رجیستری تلفن همراه موجب شد میزان واردات رسمی گوشی تلفن همراه در 2ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۶۳ درصد افزایش یابد.
PDF تاریخ و اندیشه
کوتاه تاریخ و اندیشه
رئیس‌کل گمرک ایران با بیان اینکه رویکرد گمرک کمک به رونق تولید و تجارت است، گفت: واحدهای تولیدی می‌توانند حقوق ورودی گمرک را با تأخیر پرداخت کنند.
محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین 5/9درصد برای دهک اول تا 11درصد برای دهک دهم است.