13
چهار شنبه 22 مرداد 1399
شماره 8011
بازار
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مجتمع خورشید خاوران

راسته بازار
خورشید خاوران یکی از پاساژهای لوکس و شیک محدوده جنوب شرقی تهران و یکی از مراکز خرید عمده این منطقه از پایتخت شناخته می‌شود که در آن می‌توان انواع برند مطرح در حوزه پوشاک، کیف و کفش و طلا و بدلیجات را پیدا کرد.
ویژه
زندگی در خانه‌های بزرگ، امروز دیگر در توان بیشتر مردم نیست و اغلب خانواده‌ها مخصوصا زوج‌های جوان ناچارند در آپارتمان‌های کوچک و جمع و جور زندگی کنند، اما هنگامی که در یک فضای کوچک زندگی می‌کنید، رعایت تناسب در چیدمان به شکلی که همه‌‌چیز در هم نباشد و زیبایی فضای خانه هم حفظ شود کمی دشوار است.
نرخ بالای آجیل و خشکبار، باعث شده این کالاها که زمانی جزو تنقلات و خوراکی‌های روزمره مردم بودند، از اولویت‌ خرید مردم خارج شوند و دست بسیاری از اقشار حتی در مناسبت‌های خاصی مثل یلدا و عید هم به سختی به این اقلام برسد.
​​​​​​​شیوع کرونا با افزایش استفاده از شوینده‌ها، مواد ضدعفونی‌کننده و دیگر اقلام بهداشتی و مراقبت شخصی مثل ماسک و دستکش، بازار سوءاستفاده‌کنندگان را هم داغ کرده است.
​​​​​​​درحالی‌که تا 2‌ماه پیش قیمت مرغ به‌دلیل افت تقاضا به زیر قیمت مصوب رسیده بود و مرغداران با ضرر و زیان هنگفتی مواجه بودند، امروز با افزایش قیمت این کالا دولت ناچار شده از محل ذخایر مرغ، بازار این محصول را تنظیم کند.

قیمت لبنیات چرب‌تر شد

حرکت چراغ خاموش شرکت‌های لبنی برای افزایش قیمت شیر و فراورده‌های لبنی، سهم این اقلام در سبد مصرفی خانوارها را کاهش داد
با وجود تصویب و ابلاغ افزایش رسمی 28درصدی قیمت فراورده‌های لبنی در ستاد تنظیم بازار از تیر‌ماه امسال، شرکت‌های لبنی افزایش چراغ خاموش نرخ انواع شیر و لبنیات مشمول قیمت‌گذاری و اقلام کم‌مصرف را در دستور کار قرار داده‌اند و به‌نظر می‌رسد پس از زمزمه‌های آزادسازی قیمت برخی محصولات صنعتی مانند خودرو، حرکت گام به گام صنایع لبنی برای آزادسازی نرخ این اقلام نیز تندتر شده است.
PDF بازار
کوتاه بازار
افزایش قیمت انواع حبوبات از نیمه دوم سال گذشته و با تغییر مبنای ارز مرجع واردات از دولتی به نیمایی، موجب حذف یا کاهش سهم این اقلام در سبد مصرفی برخی خانوارها به‌خصوص اقشار کم‌در آمد شده است.