13
دو شنبه 20 مرداد 1399
شماره 8009
بازار
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خرید و نصب کاغذ دیواری

فن بازار
قبل از انتخاب کاغذ دیواری باید به رنگ وسایل خانه توجه کنید زیرا هماهنگ نبودن رنگ و نوع کاغذ دیواری با سایر وسایل، خانه را بی‌نظم و خسته‌کننده نشان می‌دهد و احساس آشفتگی را القا می‌کند.
ویژه
راسته ساعت‌فروشان سه‌راه جمهوری یکی از بورس‌های اصلی فروش ساعت در تهران است.
حذف ارز دولتی و مشکلات تخصیص ارز و ترخیص برنج‌های وارداتی ازگمرکات کشور موجب دپوی 100هزار تن برنج خارجی و افزایش قیمت انواع برنج در بازار خرده‌فروشی شده است.
​​​​​​​درحالی‌که سیر صعودی قیمت انواع لاستیک سنگین و سبک و کمیاب‌شدن برخی انواع این کالا در بازار کشور از ماه‌های ابتدای امسال متقاضیان را با مشکل مواجه کرده بود افزایش نرخ مصوب، به گرانی این کالا در بازار رسمیت بخشید.
​​​​​​​قیمت آپارتمان در تهران با رشد شتابزده‌ای هر روز بالاتر می‌رود و سیاست‌های دولت نیز در زمینه کنترل نرخ مسکن تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

شوک نهاده‌ها به بازار دام و طیور

تنگنای ارزی و مشکلات تامین و تخصیص ارز 4200 تومانی به واردات نهاده‌های دامی موجب افزایش دوتا سه‌برابری قیمت‌ها و گرانی گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ شده است
سناریوی افزایش قیمت گوشت، مرغ و تخم‌مرغ در حالی به رویه‌ای جاری در بازار مواد پروتئینی تبدیل شده که تولید‌کنندگان این محصولات، رشد هزینه تمام‌شده تولید ناشی از مشکلات تخصیص و تامین ارز و نحوه واردات نهاده‌های دامی مانند ذرت، کنجاله سویا، جو و... و تامین بخشی از این اقلام با نرخ بازار آزاد را عامل اصلی گرانی این محصولات تلقی می‌کنند.
PDF بازار
کوتاه بازار
با وجود شرایط مساعد تولید و عرضه میوه و مرکبات، نرخ اغلب میوه‌های تولید داخل در بازار خرده‌فروشی همچنان بالا مانده است.