14
دو شنبه 9 تیر 1399
شماره 7974
بازار
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

زمزمه‌های افزایش نرخ چای

چندوچون
​​​​​​​حذف ارز دولتی و تبدیل نرخ پایه ارز مبنای واردات برخی اقلام کالاهای اساسی از 4هزار و 200تومانی به ارز نیمایی یا ارز حاصل از صادرات، زمینه رشد هزینه تمام‌شده و افزایش قیمت‌ها را فراهم کرده است.
ویژه
این روزها هرکسی که مقداری پول دارد به‌ دنبال جایی برای سرمایه‌گذاری امن است تا نه‌تنها در این اوضاع اقتصادی ارزش پول خود را حفظ کند بلکه بتواند سرمایه خود را چندین برابر کند.
​​​​​​​افزایش نرخ تورم و سراریزشدن نقدینگی به بازار معاملات مسکن، املاک و اجاره بها، زمینه افزایش قیمت‌ها و مشکلات مشتریان و مستأجران را فراهم کرده است.
​​​​​​​بعد از چندین‌بار افزایش غیررسمی نرخ اقلام لبنی کارخانه‌ها و برندهای مختلف از ابتدای امسال، سرانجام ستاد تنظیم بازار هفته گذشته مجوز رسمی افزایش قیمت 22 تا 28درصدی محصولات لبنی مشمول نرخ‌گذاری را صادر کرد.
​​​​​​​عدم‌تخصیص ارز برای واردات مواداولیه، قطعه‌سازان را با مشکل مواجه کرده و آنها با انتقاد از ثابت ماندن قیمت فروش تولیداتشان با وجود افزایش شدید نرخ دلار و هزینه‌های تولید، ادامه این روند را موجب وارد شدن زیان سنگین به این صنف می‌دانند.

مرغ و تخم‌مرغ در مسیر گرانی

نرخ خرده‌فروشی هر کیلوگرم مرغ گرم در بازار از مرز 20هزار تومان گذشت و نرخ هر شانه تخم‌مرغ 30هزار تومان شد
هشدارهای تولید‌کنندگان در مورد مشکلات تخصیص ارز، کمبود و گرانی نهاده‌های دام و طیور و کاهش جوجه‌ریزی پس از ریزش 2ماه گذشته نرخ مرغ و تخم‌مرغ موجب شد تا با کاهش عرضه، قیمت خرده‌فروشی این اقلام در بازار مصرف افزایش یابد و شکاف نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار با قیمت‌های خرده‌فروشی این اقلام بیشتر شود.
PDF بازار
کوتاه بازار
پاساژ چارسوی تهران، یکی از بهترین و معروف‌ترین بازارهای پایتخت است که ایده تأسیس آن براساس توجه به ظرفیت‌های نهفته در مرکز شهر تهران و با نیت تجدید حیات دوباره این منطقه با ایجاد مرکزی تجاری، فرهنگی و تفریحی شکل گرفت و در سال۱۳۹۳ در مرکز پایتخت از آن بهره‌برداری شد.