14
شنبه 14 دی 1398
شماره 7848
بازار
23023622
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

رشد هزینه و قیمت تجهیزات دندانپزشکی

وابستگی کشور به واردات تجهیزات و مواداولیه دندانپزشکی موجب کمبود وگرانی این اقلام در بازار شده است. با حسین شجاعی، نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان مواد و تجهیزات دندانپزشکی گفت‌وگو کرده‌ایم.
ویژه
پس از سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین، شاید شما هم ازجمله افرادی باشید که پس از سوختگیری خودرو شاهد کاهش یک یا چند لیتری سهمیه مانده در کارت بنزین به کمتر از میزان مصرف واقعی خود بوده‌اید اما باید توجه کنید که استفاده از کارت سوخت راه‌ و روش صحیح خود را دارد و استفاده نادرست از آن ممکن است باعث زیان صاحب کارت با کاهش سهمیه باقیمانده شود.
توقف عرضه انواع تلویزیون‌های تولید مشترک و کاهش تیراژ تولید انواع داخلی این محصولات زمینه کاهش عرضه،رشد قیمت و افزایش سهم محصولات قاچاق از بازار را فراهم کرده است.
تنگناهای تامین مواداولیه، افت شدید تقاضای بازار و صادرات انواع فرش دستباف و ماشینی موجب تشدید مشکلات تولیدکنندگان و تجار این هنر- صنعت شده است.
با وجود افزایش قیمت انواع لوازم خانگی برقی در بازار، نرخ انواع لوازم و ظروف آشپزخانه در مقایسه با کالاهای برقی افزایش کمتری داشته است.

بزرگ‌تر شدن حباب گرانی‌خودرو

اگر سری به بازار این روزهای خودروهای داخلی و وارداتی حتی نه با قصد خرید زده و یا خواسته و ناخواسته با قیمت‌های جدید این خودروها درسایت‌های خودرویی فضای مجازی مواجه شدید، تعجب نکنید، قیمت این روزهای بازار خودرو همانی است که دیده یا شنیده‌اید.
PDF بازار
کوتاه بازار
گرچه امروزه تعمیرات تخصصی وسایل موتوری توسط تعمیرگاه و مکانیسین‌های متخصص صورت می‌گیرد اما اگر برای تعمیر خودرو، موتورسیکلت یا ماشین‌آلات خود، نیازمند قطعاتی کمیاب یا نایاب هستید که قید خرید آن را زده و ناچار به انجام تراشکاری و ریخته‌گری تخصصی برای تعمیر برخی قطعات هستید باید سری به بورس این خدمات از خیابان آزادی تا سه راه قزوین بزنید.