14
یکشنبه 10 آذر 1398
شماره 7819
بازار
23023622
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
فعالان صنفی رشد چند برابری قیمت و شیوع ناخالص‌فروشی فروش با درصد خرده بالا و اختلاط ارقام پرمحصول و مرغوب برنج ایرانی را ازجمله عوامل اجحاف به مشتریان از طریق افت کیفت، کم‌فروشی و گرانفروشی این محصول قلمداد و تأکید می‌کنند که امکان تشخیص برنج مرغوب ایرانی برای مصرف‌کنندگان ایرانی بسیار محدود است.
نرخ ارائه خدمات برخی صنوف مرتبط با حمل‌ونقل درون شهری و بین‌شهری ارتباط مستقیمی با قیمت مصوب سوخت به‌خصوص پس از سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین دارد.
بهبود شرایط جوی و رشد تولید و عرضه برخی انواع آجیل و خشکبار نسبت به سال گذشته، زمینه  افت نسبی قیمت این اقلام را فراهم کرده است.
وابستگی تولید روغن نباتی به واردات روغن‌خام، موجب افزایش نسبی قیمت و تشدید نظارت‌ها بر قیمت خرده‌فروشی و عرضه این کالا شده است.
مشکلات تامین مواداولیه و تولید داخل انواع تایرهای سبک و سنگین خودرو زمینه کمبود و افزایش قیمت برخی از این اقلام در بازار خرده‌فروشی را فراهم کرده است.

سایه‌نشینی برندهای ایرانی چرخ خیاطی

با وجود ظرفیت‌های خالی برندهای داخلی حدود 45 درصد نیاز بازار به چرخ‌ خیاطی خانگی از طریق قاچاق یا واردات محصولات نو و دست‌دوم تامین می‌شود
گرچه با توسعه زندگی شهرنشینی و تغییر سبک زندگی، بسیاری از مشاغل خانگی مرتبط با تامین نیاز خانوارها ازجمله دوخت و دوز حذف شده و خانم‌های خانه‌دار همانند گذشته به جای تعمیر یا دوخت و دوز انواع لباس، ملحفه، روبالشی و... این وظیفه را به صنوفی مانند خیاطان یا فروشندگان اینگونه محصولات محول کرده‌اند، اما هنوز هم استفاده از چرخ خیاطی در برخی خانوارها مرسوم است.
PDF بازار
کوتاه بازار
عینکی باشید یا نباشید غیرممکن است تا به‌حال گذرتان به عینک‌فروشی نیفتاده باشد. اگر عینکی باشید که مشتری دائم عینک‌فروشان هستید هر 6‌ماه یا دست‌کم سالی یک‌بار باید به آنها سر بزنید.