5
دو شنبه 28 خرداد 1397
شماره 7408
کسب‌وکار
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بازندگان و برندگان التهاب بازارها

یادداشت
در ارتباط با موج جدید تقاضا در بازارهای دارای پتانسیل سفته‌بازی و نقدشوندگی نظیر سکه، ارز، مسکن و ارز در هفته‌های اخیر باید پذیرفت که منطق و مبنای رفتارهای اقتصادی مردم عقلایی است؛
ویژه
معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی از طراحی پنجره واحد صدور مجوزهای کشور خبر داد و گفت: این سامانه با هدف حذف مجوزهای غیرضروری و الکترونیک شدن امور ایجاد می‌شود.
در ماه‌های آغازین سال ۲۰۱۸ صادرات نفت ایران دچار نوسان جدی بود به‌طوری که میانگین صادرات نفت ایران در‌ماه فوریه 1.6میلیون بشکه و در‌ ماه آوریل 2.7میلیون بشکه بوده است.
همشهری‌کمپین‌ #گران_نمی‌خریم را بررسی می‌کند

همبستگی علیه گرانی

کمپین نخریدن کالاهایی که گران شده، به راه افتاده و طرف ‌داران آن تصمیم گرفته‌اند تا یک‌ماه هیچ کالایی را که افزایش قیمت داشته خریداری نکنند تا کالاها ارزان شود
تیغ گرانی در برخی اقلام به استخوان رسیده و مردم را وادار به نخریدن کرده تا جایی که کمپین نخریدن کالاهای گران شده به راه افتاده است. به گزارش همشهری، پس‌ازاینکه نرخ دلار پرید و سکه را با خودش برد، قیمت مسکن، خودرو، موبایل و دیگر کالاها نیز با نگاه به دلار رشد کردند و به قیمت‌های نجومی رسیدند. در این وضعیت، بخش عمده تقاضا برای خرید کالاهای وارداتی، بادوام و سرمایه‌ای را تقاضای سرمایه‌ای تشکیل داد و مصرف‌کنندگان واقعی عملاً از خرید ناتوان شدند.