5
دو شنبه 7 خرداد 1397
شماره 7395
کسب‌وکار
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سرمایه اجتماعی و کارآفرینی

یادداشت
کارآفرینی، پدیده‌ای است که در بستر شبکه‌ای از روابط اجتماعی واقع شده و این روابط می‌تواند رابطه کارآفرین را با منابع فرصت‌ها، محدود یا تسهیل کند.
ویژه
رقم صادرات ایران در 2‌ماه نخست امسال یک میلیارد دلار از میزان واردات بیشتر شد. براساس اعلام گمرک ایران، در‌ماه گذشته با صادرات ۷ میلیارد و ۷۳۹ میلیون دلاری و همچنین واردات ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری، مازاد تراز تجاری کشور به یک میلیارد دلار نزدیک شد.
ارز
معاون سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: با توجه به مصوبه اخیر هیأت دولت درباره برگشت ارز حاصل از صادرات، هیچ کدام از صادرکنندگان به بازگشت ارز حاصل از صادرات صرفاً از طریق سیستم بانکی مجبور نیستند و ظرف 6ماه باید 95درصد از ارز حاصل از صادرات خود را به یکی از روش‌های ارائه شده در این مصوبه به کشور بازگردانند و تسویه کنند.

کامیون داران تضمین می‌خواهند

وزارت راه و شهرسازی ضمن موافقت با افزایش 20درصدی نرخ کرایه، وعده داد دیگر مشکلات صنف کامیون‌داران را نیز پیگیری کند
در ششمین روز اعتصاب کامیون داران، خبر موافقت وزارت راه و شهرسازی با افزایش 20درصدی کرایه حمل بار و همچنین قول مساعد این وزارتخانه برای پیگیری و حل دیگر مشکلات رانندگان منتشر شد.
بانک
در روزی که مجلس در نشستی غیرعلنی با حضور رئیس‌کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد به این جمع‌بندی رسید که برای حل و فصل مشکلات بانکی یک برنامه زمان‌بندی‌شده تدوین شود، 2بانکدار ایرانی به ارزیابی بیم و امید ناشی از بازگشت تحریم‌های بانکی پرداختند و بر ضرورت افزایش شفافیت و رعایت استانداردهای بین‌المللی تأکید کردند