6o7
پنج شنبه 4 مرداد 1397
شماره 7440
ضمیمه ۶و۷
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دوشاخه‌های برق را غلاف کن

خانه داری
مرداد، خرماپزون تابستان است. در روزهای داغ تابستان ذهن پدرهای خانه درگیر خاموش کردن کولر و کنترل هزینه‌های برق مصرفی خانه است اما هوا گرم‌تر از آن است که تنها راه کم‌کردن هزینه برق، خاموش کردن کولر باشد و باید فکر چاره‌ای دیگر بود!
ویژه
هلاک جسم به وقت گرما، زوال روح به ساعت ازدحام ماشین‌ها و آدمیان، تنزلِ جان در هیاهوی صداهای آلوده و نامرتبط. اما اینها همه از شنبه است تا چهارشنبه، و اوراق تقویم که به پایان هفته می‌رسد، ورق برمی‌گردد؛ دست‌کم برای من برمی‌گردد.
یک لحظه دنیای بدون رنگ را تصور کنید! اصلا شدنی است؟ بدون رنگ وجود هیچ شیئی حتی قابل‌تصور هم نیست.
مهر سال 94 بود که برنامه‌ای با عنوان دستپخت از شبکه یک سیما توجه علاقه‌مندان به آشپزی را به‌خود جلب کرد؛ برنامه‌ای که درنظر داشت با حضور آشپزان گمنام به‌صورت تخصصی و حرفه‌ای به آشپزی ایرانی بپردازد.
مسجد بی‌بی‌هیبت باکو سالانه میزبان هزاران نفر گردشگری است که این نقطه را برای زیارت و بازدید انتخاب می‌کنند.
دستورالعمل مواجهه با قطعی برق
در ذهن اغلب ما گردشگری یعنی رفتن به جایی روی زمین که منظره بکر و خوبی داشته باشد؛ حالا یا کویر باشد یا جنگل و... . اما اگر اهل تماشای مکان‌های بکر و خاص باشیم،
گفت‌وگو با سپنتا نیکنام که خبر بازگشتش به شورای شهر، حال همه‌مان را خوب کرد

خوشحالم چون طعم عدالت را چشیده‌ام

لحن و صدایش از پشت تلفن همان است که باید باشد همان صدایی که از تصویر مرد جوان کت‌وشلوارپوش موقر و خوش‌اخلاق توقع می‌رود.
زبان و جنسیت

زبان و جنسیت

می‌دانیم که در زبان انگلیسی در برابر «او» فارسی ضمیر سوم شخص مفرد 2 ضمیر داریم؛ «he» برای مرد و «she» برای زن. این امر به انگلیسی هم محدود نمی‌شود، در فرانسه و آلمانی هم همینطور است و در عربی نیز که «هو» و «هی» را داریم برای مذکر و مونث.
فراسوی شایعات
فراسوی شایعات
حمله ناگهانی متفقین به ایران در سوم شهریور 1320از حوادث مهم تاریخ معاصر میهن ماست و چون این حادثه مقدماتی داشت که در مرداد‌ماه و پیش از آن در پس پرده سیاست شکل گرفته بود، لازم است سیر حوادث آن بحران از مرداد‌ماه آن سال پیگیری شود. ما در اینجا با استفاده از چند‌منبع موثق این بحث را پی می‌گیریم.
تعداد برنامه‌های گفت‌وگو‌محور که از رسانه ملی پخش می‌شوند کم نیست، حالا دیگر هر کدام از شبکه‌ها تعداد زیادی برنامه تولیدی با موضوعات مختلف دارند که در آنها از مهمانان مختلف دعوت می‌کنند جلوی دوربین بروند.

پیشنهاد هفته

فصل زیبا و داغ تابستان با کلی انرژی و وقت خالی شروع شده است. پس بهتر است برنامه‌ای برای وقت‌های خالی خودمان داشته باشیم.

چه شادی‌ها برای تو کردیم ‌ ای «قانون اساسی»!

هنوز قانون اساسی نوشته نشده بود که محمدعلی‌میرزا، دشمنی خودش را با دولت مشروطه و دارای قانون، علنی کرد؛ ولیعهدی که در میان تبریزیان زندگی می‌کرد و برای همین، آزادیخواهان تبریز خیلی زودتر از تهرانی‌ها متوجه دورویی او شدند و هشدار هم دادند اما ساده‌دلی آزادیخواهان تهران و رفتار متناقض محمدعلی‌شاه باعث شد دیر به‌حقیقت پی ببرند.

رد پای قصاب لرستان در تهران

تهران در تاریخ
باغ‌موزه هنرهای ایرانی یکی از زیباترین باغ، عمارت، موزه‌هایی است که می‌توان در تهران دید.
PDF ضمیمه ۶و۷
کوتاه ضمیمه ۶و۷
رئیس سازمان هواشناسی کشور هفته گذشته خبری اعلام کرد که شنیدنش هر کدام از ما را برای نوشیدن یک پارچ آب خنک تشنه کرد.
یکی از محبوب‌ترین و البته گران‌ترین گیاهان آپارتمانی بن‌سای  ژاپنی است؛ همان درختچه‌های‌ معروف کوچکی که ریشه در گلدان دارند.
گرمای هوای خیلی‌ها را مجبور می‌کند روزانه از صندل‌ها و کفش‌هایی استفاده کنند که شاید استانداردهای کافی را نداشته باشد.