6o7
پنج شنبه 21 تیر 1397
شماره 7428
ضمیمه ۶و۷
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

آشتی با تلویزیون از نوع اینترنتی

تلویزیون اینترنتی سیستمی برای دریافت کانال‌های تلویزیونی و سایت‌های گوناگون از طریق شبکه اینترنت است. با این تکنولوژی نحوه استفاده از برنامه‌های تلویزیون تا حد زیادی متحول شده است.
ویژه
خبرها بد است؟ خیلی خبرها بد است؟ خیلی خبرها ناگوار است؟ خیلی خبرها رنج آور است؟ خیلی خبرها دردآور است؟
دوستان عزیز اگر عکس و تصویری دارید که در آن اعداد 6و7به‌کار رفته و خاطره‌ای برای شما تداعی می‌کند، برای ما ارسال کنید.
زمانی آلودگی صوتی در مقابل سنگینی و حجم آلودگی هوای تهران آن قدر ناچیز بود که کمتر کسی از آن حرف می‌زد اما چند سالی با وجود انواع وسایل نقلیه و کارخانه‌هایی که بین بافت شهری گیر کرده‌‌اند گوش‌های‌مان ناخواسته درگیر امواجی شده‌اند که از نظر پزشکان خطرناک‌اند.
هر هفته پر است از خبرهای خوش و ناخوشی که منشاء آنها اتفاق‌ها و آدم‌هایی است که با حرف‌ها، موضع‌گیری‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و رفتارشان می‌توانند روی حال ما تاثیر بگذارند.
کمتر کسی است که وقتی روزهای آخر هفته نزدیک می‌شود به فکر خرید و خانه‌تکانی یا میهمانی رفتن و میهمانی برگزار کردن نباشد. ب
خیابان وحدت اسلامی یکی از پاتوق‌های اصلی علاقه‌مندان به بستنی، معجون، آب‌میوه‌های طبیعی و فالوده است.
دیدار با سعید امیر سلیمانی که بعد از سال‌ها با «هزارپا» بازگشته است

به ما می گویند خانواده سوپرشاد!

از نسل قدیمی بازیگران تئاتر و سینما هنوز چند بازیگر شاخص در صحنه باقی مانده اند و نام آنها یادآور آثار شاخص سینما و تلویزیون در دهه های 60 و 70 است.
لذت آرامش در آبادی‌های کرمانشاه

لذت آرامش در آبادی‌های کرمانشاه

نام کرمانشاه این اواخر بیشتر به واسطه زلزله مهیب سرپل ذهاب بر سر زبانها افتاد اما کرمانشاه دیاری کهن و دیدنی است که از دیرباز نامش با تاریخ و طبیعت ایران گره خورده است و هر چند سال‌ها درگیر جنگ تحمیلی و تبعات آن و بعدها مسائل دیگری ازجمله زلزله بوده است
دو اتاقک جامانده از باغ بزرگ طباطبایی‌ها
دو اتاقک جامانده از باغ بزرگ طباطبایی‌ها
بعد از یک‌سال و نیم تلاش دو روحانی، مشروطه به نتیجه رسید. مردم دلشاد شدند و نمی‌دانستند بعد از این چه مرارت‌ها باید بکشند برای حفظ قانون. برای اجرایش و حتی برای حفظ مکانی که در آن قانونگذاری می‌شد؛ مجلسی که شاه مملکت به توپ بست.
چهره خوش‌حال هفته
این روزها که بیشتر خبرهای تلخ از گوشه و کنار کشور به گوش می‌رسد و بازار اظهار نظر درباره همه موضوعات داغ است و بیشتر سلبریتی‌ها با پست‌های اینستاگرامی و پیام‌های توئیتری هر روز بر یک موجی سوار می‌شوند و نام خودشان را بر سرزبان‌ها می‌اندازند

تابستان‌ها در ِ قصابی بسته می‌شد‌!

در طهران قدیم انگور، انجیر، توت و... را برای فروش در «تفت» می‌ریختند و بار الاغ و قاطر می‌کردند. دو تفت را دو سمت حیوان می‌گذاشتند و با طناب می‌بستند. برای اینکه میوه خراب نشود، کف تفت و دیواره‌هایش و روی میوه، برگ‌هایی از درخت همان میوه می‌گذاشتند.

چرا زمستان می‌رفت و روسیاهی به زغال می‌ماند؟

«زمستان می‌رود و روسیاهی به زغال می‌ماند.» ریشه این ضرب‌المثل در سختی زمستان‌های روزگار گذشته است؛ سختی ناشی از مشقت تهیه سوخت و گرم کردن خانه‌ها و چرخیدن تنور نانوایی و تون حمام و... آن وقت‌ها مردم مجبور بودند برای دکان و خانه خودشان انبار داشته باشند تا بتوانند سوخت زمستان را ذخیره کنند.

فیل و زرافه‌هایی پیش‌کش دومین شاه قجر

به گفته نصرالله حدادی، تهرانشناس، نخستین باغ وحش تهران در زمان فتحعلی‌شاه قاجار ایجاد شد؛ البته نه به شکل امروزی و با تعداد متنوعی حیوان و برای بازدید عموم. امپراتوری انگلستان برای شاه دو راس فیل و گرگدن و زرافه فرستاد و شاه برای اینکه از این حیوانات نگهداری شود دستور داد جایی در باغ لاله‌زار درست کنند؛ یک باغ وحش کوچک و مختصر سلطنتی.
PDF ضمیمه ۶و۷
کوتاه ضمیمه ۶و۷
پنج هزار سال پیش، وقتی نخستین کتاب‌ به شکل لوح گلی ابداع شد کسی فکرش را نمی‌کرد یک روز کاغذ پاپیروس از گیاه پاپیروس ساخته و با نی یا قلم‌نی آغشته به مرکب کتابی خلق شود. آن دوران، نسخه‌برداری از کتاب کار بسیار دشواری بود؛ چون راهی به غیراز رونویسی وجود نداشت! کافی بود کلمه‌ای اشتباه نوشته شود تا ناچار، تمام صفحه را از نو بنویسند.
فصل زیبا و داغ تابستان با کلی انرژی و وقت خالی شروع شده است. پس بهتر است برنامه ای برای وقت های خالی خودمان داشته باشیم. می‌توانیم اوقات فراغت‌مان را با کلی سرگرمی های متنوع پرکنیم؛ از کتاب خواندن و فیلم دیدن گرفته تا گوش دادن موسیقی و ورزش کردن... البته در این حین از میوه های خوشمزه و مفید تابستانی نیز نمی‌توان غافل بود. در این بخش تصمیم داریم پیشنهادهای به درد بخور برای آخر هفته‌مان ارائه بدهیم.
اگر با خواندن این گزارش دلتان هوس یک کاسه فالوده بستنی خنک و خوشمزه کرده و به دنبال جایی هستید تا در این گرمای تابستان خودتان را مهمان این دسر خنک کنید،‌ ‌می‌توانید به یکی از بستنی فروشی‌هایی که در زیر به شما معرفی می‌کنیم، مراجعه کنید.